ChristianLenvik Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Hei! Har et lite problem her som jeg er sikker på at dere volvoeksperter kan hjelpe meg med ... Ut fra tenningshjernen kommer det "kabelpølser" Den ene har en plugg i enden som passer på pluggen som kommer ut fra fordeleren. (Kablene som kommer ut fra fordeleren er brun og grønn) Så denne er grei. "Pølse" to har en brun og en blå kabel. "Pølse" tre har en brun kabel samt en hvit kabel med en rød hylse på tuppen. I tillegg kommer det en sort ledning fra hjernen, men denne er vel jord så den er også grei. Noen som vet hvor "pølse" to og tre skal? mvh Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Ene skal vel på kaldstartdysen, og den siste skal på den regulatoren som står under innsuget.. Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Rimelig sent svar her, men husker du hvilken farge som skal på tenningshjernen? Er vel kun den jeg trenger for å få gnist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Tenningshjernen/modulen må vel få strøm,jord og signal fra fordeler. Så er det en fra hjerne til coil som trigger den pluss strøm fra tenning. På min så er det en kobling som skal på hjerne. og to pølser. en pølse med kobling til fordeler Og en pølse med en: blå: +12v tenning hvit: -coil sort: jord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Spørs om jeg må få tatt et bilde av hjernen å legge ut. Sikkert enklere å komme på hvordan det skal være da. Fra fordeleren til hjernen går det en kabel med hurtigplugg på. Denne er jeg helt sikker på at skal dit. Når denne er ute av bildet sitter jeg igjen med to "pølser" Den ene har en brun og en blå kabel. Den andre har en brun kabel samt en hvit kabel med en rød hylse på tuppen. Det er disse jeg ikke skjønner helt hvor skal. Regner med to av de skal til coil iallefall. Men hvilke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Blå skal hvertfall ha strøm fra tenning Og coil skal ha strøm fra tenning Og hjernen skal jordes,det vil jeg tro er den brune som ligger sammen den blå... da har du en brun og en hvit igjen Så er det bare å måle litt og prøve seg frem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg