frankb85 Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Hei! Bare lurte på en liten ting.. Hvis man råkjører og bare èn person ser deg og melder fra til politiet, vil et vitneutsagn være nok til å få deg bøtelagt/straffet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Nei. Ord mot ord. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Tjaaaaaaaa... Umulig å gi et fasitsvar. Det det koker ned til, er hvem retten velger å tro på. Jeg har en kamerat som mistet lappen etter å ha sladdet litt heftig i ei rundkjøring i Sandvika, fordi ei dame ringte politiet og varslet om det. Det faktum at hennes beskrivelse av hva som hadde skjedd var så overbevisende og troverdig, kombinert med det faktum at hun ikke hadde noe som helst motivasjon for å lyve om det, gjorde at retten trodde på henne. Når det gjelder råkjøring, er det jo ikke bare bare å si at "bilen kjørte alt for fort" - man må helst kunne dokumentere det med f.eks. stoppeklokke mellom to punkter, eventuelt egen speedometermåling, men det kan jo diskuteres hvor lurt det er å "ta opp jakten" på råkjørere med egen bil - plutselig sitter du i klemma selv når UP står der med laseren ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg