Gå til innhold

Bytte ut et elnett på Scorpio til et "større et"

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Skal snart "bygge om" en Scorpio og sette inn litt mer utstyr i den. Altså utstyr som el vinduer, speil, seter og slikt fra en litt mer utstyrt modell inn i en "basismodell".

Jeg har tatt ut nesten hele el nettet til dørene (sentrallås, el vinduer/speil osv), setene mm. Dette ledningsnettet forsvinner oppunder ved pedalene og går inn i den sentrale sikringsboksen.

Jeg tenkte å koble ut dette ledningsnettet fra sikringsboksen og koble det inn i sikringsboksen i CL modellen og derreter flytte over sikringer og releer til utstyret. Tror du det funker eller er jeg nødt til å flytte over hele sikringsboksen?

Jeg er litt usikker, men jeg tror alle sikringsboksene er like enten om det er basismodellen eller den mest utstyrte, det eneste som er forskjell er hvor mange ledninger som går inn i boksen og hvor mange sikringer og releer som sitter inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen formening om det funker eller ikke, men kan du ikke ta med deg hele kabelmatta fra donorbilen? Eller lager det kluss med motornettet?

Hvis du har begge sikringsboksene får du åpne de på baksiden og se på antall kurser etc som faktisk er utstyrt med ledninger og stikker/koblingspunker.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en titt på bilen jeg har tenkt å montere dette i å se om den har samme uttak under som den andre, noe jeg tror den har. (Er kanskje en 6-7 kontaker/inntak under sikringsboksen i forskjellige farger og størrelser, men på denne modellen er alle kontaktene i bruk.)

Men jeg gidder rett og slett ikke å skru av hele sikringsboksen, for et par av mutterne sitter så jævlig til at jeg må demontere pedaler og mye mer for å komme meg i nærheten til å kunne bruke noe verktøy der.

Jeg har tatt hele det ledningsnettet til utstyret, så min teori er at jeg kanskje bare kan legge det opp og plugge det rett inn i den ene kontkta under sikringsboksen, plug and play.

Isåfall kan jeg i verste fall bare koble inn elnettet løst og koble til kanskje et el sete eller noe sånt for å se om det virker før jeg legger det ordentlig opp til alt samma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider