Gå til innhold

RE subwoofere: Noen som har erfaring med disse?

Ranger emnet

Lille Ole

Anbefalte innlegg

http://www.morel.no skaffer RE, og de er ikke spesielt dyre. Den billigste serien heter "Resonant Engineering RE series", hvor 8 tommern ( som har fått veldig skryt ) starter på 7-800kr. Så har du SE / SR serie som er ganske bra, som starter på rundt 1500kr hvis jeg ikke husker feil.

Andbefaller å se noen videoer av de forskjellige subene på:

Realm of Excursion

RE har noen ganske kraftige suber til fornuftige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Akkurat nå har jeg to sony 10" i portet kasse med hver sin forsterker.

Sony XS-L104P5B 10" Capless Subwoofer

Sony XM-1S Class D Slim Series Subwoofer Amplifier

Spiller helt ok. Har 2 35mm2 kabler lagt i bilen. overdimensjonert til sonyforsterkerene, men har muligheten til større forsterkere da :)

Tror jeg vil kunne bruke 10-15 000,- på subwoofere og forsterker.

Noen anbefaling? Skal spille fint med masse trøkk.

Er RE noe å gå for? Noen andre merker å ambefale. Vil ha kvalitetsvarer.

Lille Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RE Audio setter litt krav til hvilken elektronikk som brukes.

Du kan fint bruke en US Amps XT1000D på en RE10 men det blir straks mer morsomt hvis du bruker en US Amps XT2000D eller helst en US Amps XT4000D.

Overkill er bra og elementene vil trives bedre samt gi deg bedre dynamikk og en mye høyere imponatoreffekt dess større forsterker du setter foran din subwoofer.

Se en oversikt over anbefalte forsterker/subwoofer-løsninger på http://www.morel.no

Ønsker du tips om andre løsninger så send meg en mail.

Dette til informasjon.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider