Gå til innhold

Politiets kjørevaner blir mer og mer agressiv!

Ranger emnet

turbotassen

Anbefalte innlegg

Om det er hensiktsmessig i den saken politiet er på å kjøre uten blålys selvom dem kjører litt for fort, så er dette noe dem har lov å gjøre.

OG HÅVARD87 : tenke vel ikke at han kanskje ble avbestilt på et oppdrag han var på vei til og i den anledningen stoppet på butikken og kjøpte seg mat? Og for å si det sånn, ALT det politifolkene sier til deg angående hva dem gjør på et sted er nødvendigvis ikke sant. Finnes mye humor i politifolk også.

Jobber i tett sammarbeid med politiet, så har vært borti litt politi for å si det slik. Jeg har bare positive opptreden sammen med politiet og det jeg har sett av dem, men jeg vet at det finnes flere som ikke er noe prakteksempel som politi, men så har vi jo alle drittungene og folk som sliter med autoritet som på død og liv skal henge seg opp i hva dem/folk gjør...

Har man kjørt for fort og blir stoppa og får bot, ta det som et voksent menneske og aksepter det, istedenfor at vi skal få hundre tråder her inne om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja...jeg har selv opplevd at de har innrømmet 160 i 30 sone i mørket på vått føre! og de skulle jo være superhelter og fange en motorsykkel like oppe ved star autoco på lørenskog men det endte med at de dro rett inn i noen betong blokker som skiller kjøreretningene...sier bare hva om de ikke var der og det kom en bil i andre retning....

Hvor kom den 30 sona fra? Dette husker jeg godt for jeg var der da det skjedde. (hvis det ikke har skjed 2 ganger da)

Politibilen la seg på hjul etter en sykkel ved Ulven. Politibilen hadde holdt mellom 180-200 i tett trafikk retning lørenskog uten å komme nærmere sykkelen. Ved avkjøringen til star autoco bremset sykkelen ned og tok av motorveien. Politiet så da sitt snitt til å hente inn litt av den tapte distansen til sykkelen. På toppen av avkjøringsrampen klarte ikke politibilen svingen. Den dro rett gjennom betong elementene som skiller høyre og venstre kjørefelt. Paserte motgående felt med alle 4 hjula i luften og turen endte på gresset i skråningen til star autoco. Hadde vært en garantert dødsulykke hvis det hadde vært møtende trafikk. Kan også legge til at begge politibetjentene i utrykningskjøretøyet mistet rettigheten til å føre utrykningskjøretøy igjen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kom den 30 sona fra? Dette husker jeg godt for jeg var der da det skjedde. (hvis det ikke har skjed 2 ganger da)

Politibilen la seg på hjul etter en sykkel ved Ulven. Politibilen hadde holdt mellom 180-200 i tett trafikk retning lørenskog uten å komme nærmere sykkelen. Ved avkjøringen til star autoco bremset sykkelen ned og tok av motorveien. Politiet så da sitt snitt til å hente inn litt av den tapte distansen til sykkelen. På toppen av avkjøringsrampen klarte ikke politibilen svingen. Den dro rett gjennom betong elementene som skiller høyre og venstre kjørefelt. Paserte motgående felt med alle 4 hjula i luften og turen endte på gresset i skråningen til star autoco. Hadde vært en garantert dødsulykke hvis det hadde vært møtende trafikk. Kan også legge til at begge politibetjentene i utrykningskjøretøyet mistet rettigheten til å føre utrykningskjøretøy igjen.

Grunnen til at motorykkelen stakk var jo ifølge avisa at politiet hadde kjørt på han og mistet kontrollen når de prøvde å kjøre på han en gang til ved avkjøringsrampen til lørenskog. Men har møtt mange hyggelige politifolk jeg selv om de ga meg bot.Har også møtt en del "drittsekker" av de også som tar jobben si litt for personlig.Har mer respekt for de som er hyggelig og sakelig en det som står å kjefter og smeller når du har kjørt 10-15 km over frartsgrensa i 90 sone:jail

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordla meg sikkert litt feil og hadde bare hørt halvparten av historien ved avkjøringen der så takk for info =)

30 sone greia var inne på høybråten som da er et lite villa/boligområde rett innenfor oslo grensa...

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med turbotassen her.

Vart sjølv tatt igjen av uniformert bil, han slo på blålysa og bliklyset for å køyre forbi. So eg la meg ut og slapp han forbi. Når han var komt forbi slo han av igjen blålysa og forsatte. (Greit det, for det var jo ut på landet so e jo ikkje nødvendig blålysa på heile tida) Såg at han svinga av veien 500m lenger framme mot butikken, som eg også skulle. Han stoppa med butikken, gjekk inn og kjøpte seg en pakk med ost og gjekk ut igjen i bilen.

Då gjekk det en liten faen igjenom meg, so eg gjekk bort til han og spurte om han syntes det var greit å bruke blålysa når han ikkje var på utrykkning. Svaret eg fekk var at han holdt på å lage pizza og skulle sjå noke på TV, so han hadde litt dårleg tidd dukenukem

Er dette lov? Eg tvila sterkt!!!

Dette er ikke lov og du er i din fulle rett til å ringe inn til politimesteren og fortelle hva du så. Kanskje litt sent nå men neste gang da. De får rimelig på pukkelen intern om man får klager som dette på seg. Som sagt, det er ugress i alle yrker.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Det der hørtes ut som en stygg sak som jeg gjerne sku ha lest litt om, har du noen link til noe oppslag i en avis? De ble tydligvis litt overivrige eller uheldige der. Fra hva jeg har hørt så er det ikke uvanlig at UP kjører på hardt helt til de får sett nummerplata på sykkelen så gir de seg og kjører hjem til karen og venter der. Har vist virket mange ganger det trikset der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Politiet så feilfrie og kjører så fint som folk vil ha det til? De gjemmer jo stadig vekk ulykker og slikt som de har vært involvert i, men denne gangen som det var en dødsulykke, måtte dem ut i media med det..

Har selv vært vitne til sivile politibiler i 60+ i 30 sonen gjennom skoleområder uten blålys og sirener på dagtid. Uhørt!

Ellers kjører jeg stadig bak politiet når jeg er på vei til jobb om morningen (da er de ikke i tjeneste), og kjører som svin, megger, overholder ikke vikeplikter, stopper ikke for andre biler på smal vei, bare blinker seg fram med lys... !!!!!! Har ikke ORD!

Hva synes dere om politiets opptreden i trafikken utenom utrykning?

Edit: Har redigert tråden litt, ettersom en av moderatorene her kalte meg politihater :D

Du blir sikkert glad for å se politiet den dagen du selv har vært utsatt for en ulykke og sitter der i bilen og sprer blodet ditt ut over gulvet. Men ja, de gjør feil de og. De fleste av dem er vanlige mennesker som gjør feil. Men de skal etter beste evne fremstå representativt.

Jeg derimot har godt med hat å komme med dersom det dukker opp en tråd her mot taxisjåfører i oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye politi her nede som kjører uten og blinke seg ut av rundkjøringer, inn på sideveier og skifter filer, har ergra meg oer det endel ganger, (ikke det at jeg er noen engel selv heller) men de er trossalt utdannet til å sørge for at folk holder lover og regler...

Og de har vel ikke lov til å kjøre i 60 igjennom 30km/t skoleområde uten blåplys/sirene for å måle gjennomsnitt på noen, da har de vel plikt til å stoppe vedkommende med en gang, da dette så godt som er nok til å miste lappen.

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Det der hørtes ut som en stygg sak som jeg gjerne sku ha lest litt om, har du noen link til noe oppslag i en avis? De ble tydligvis litt overivrige eller uheldige der. Fra hva jeg har hørt så er det ikke uvanlig at UP kjører på hardt helt til de får sett nummerplata på sykkelen så gir de seg og kjører hjem til karen og venter der. Har vist virket mange ganger det trikset der.

Det har jeg desverre ikke da denne hendelsen skjedde da jeg var 17-18 år gammel. Er i dag 28 så da sier det seg selv at jeg ikke går med en link til saken i baklomma. hehe.

Men det sto masse skriverier om saken da det skjedde så hvis du går inn på rb.no eller dagbladet/vg etc og søker deg tilbake10-12 år kan det jo hende du finner noe i arkivene dems.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble tydligvis litt overivrige eller uheldige der.

Mitt første innlegg på dette forumet blir her, fant jeg ut...

Overivrig: "greit nok".

Uheldig: NEI!

Kjører man over fartsgrensen, er man ikke uheldig om noe skjer, man er skjødesløs! Være seg politi eller hvem som helst.

Ang. diskusjon om politiet har lov til å bryte trafikkregler uten blålys, er svaret; JA, det har de, så lenge det er loggført hos deres respektive sentral.

Det eneste blålysene er til for, er å varsle andre trafikanter, samt å kreve fri vei under utrykning.

Regelen for førerkortkode 160, (kortfattet) er:

man kan oppheve alle trafikkregler, UNNTATT Veitrafikklovens paragraf 3, hvilket sier at man skal opptre aktpågivende, hensynsfullt og varsomt.

Hvis dere som kommenterer politiets oppførsel i dette tilfellet negativt, kan komme med en saklig begrunnelse for å gjøre nettopp dette, vil jeg gjerne høre den, så skal jeg bøye meg i støvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...man skal opptre aktpågivende, hensynsfullt og varsomt.

Hvis dere som kommenterer politiets oppførsel i dette tilfellet negativt, kan komme med en saklig begrunnelse for å gjøre nettopp dette, vil jeg gjerne høre den, så skal jeg bøye meg i støvet :)

Tror da det å kjøre så betongblokker og bilen dems fyker over i motsatt kjørebane er saklig nok.....

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider