jones Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Har tenkt på BMW som bruksbil ei stund nå, og da spesiellt E32, men pga ondsinnet snakking om nettop e32 av folk som visst nok skal ha peiling, har jeg sett litt mer på e34. Selv har jeg lite peiling på bmw, så lurte litt på om noen her har noen formeninger om nettop det å bygge en "m5" av en snillere e34. Hva annet enn motor (selvsagt med alt tilbehør i form av styringer osv) trenger jeg, og hvilken modell vil være mest gunstig å ta utgangspunkt i(520, 525, 530 etc..)? 535 er vel utstyrt med lamelldiff orginalt? og.... HVA må jeg regne med at dette koster meg ekskludert bil? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 hør med TAm på forumet, han gjør nettop dette, bygger om en 525 til komplett M5. Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Aah! takker for svar :) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 kjøp en m5 3,6 eller 3,8 i tyskland, bytt over absolutt allt. Hva du tar utgangspunkt i avhenger bare hva du vil betale i forsiksikring i den opprinnelige bilen. Bytt allt;) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Ja, det er også en plan! finner jo e34 m5 i sverige til 40-60k også.. enkleste hadde jo vært å kakka over rammenummer fra en 518 eller liknende.. men det er vel sikkert strengere straff enn å bygge om en bil tenker jeg..? Noen tyske bruktbilsider det er verdt å sjekke ut? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Ja, det er også en plan! finner jo e34 m5 i sverige til 40-60k også.. enkleste hadde jo vært å kakka over rammenummer fra en 518 eller liknende.. men det er vel sikkert strengere straff enn å bygge om en bil tenker jeg..? Noen tyske bruktbilsider det er verdt å sjekke ut? Blir du busta for å flytte chassi nr kommer det til å svi! (Du havner under forfalskning/dokument forfalsknings paragrafen, og det vil svi mye på pungen..) Så beste er å flytte over allt, er noe arbeid, men det blir bra til slutt. Bygger du om slik som dette, så kan du få dette godkjent også. Før i tiden kunne manne sveise inn deler av chassi inn i bilane, og få dette godkjent, men dette smutthullet har dem nå tettet. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Ser den, og har definitivt ikke tenkt å jukse på den måten, selv om det sikkert er ytterst få som blir tatt for slikt? Før jeg gir meg med masinga, MÅ jeg tolle inn / betale moms på en sånn bil som da blir en delebil til ombygging? Gjør jeg noe ulovlig hvis jeg f.eks handler bil i sverige, kjører den hjem og ribber den uten å melde ifra til noen offentlige instanser om at jeg har handlet bil? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 dette har jeg lurt litt på også, hvis du bytter alt av utstyr over på en 520 f.eks. hvordan blir det da på senere eu og sånt? å hvis du må bruke forsikringa di og de finner det ut, mister du ikke dette da? det er vel helst når det blir din skyld i ulykken osv... Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 sjekk mobile.de - der Automarkt für Gebrauchtwagen und Neufahrzeuge - Finden oder verkaufen Sie einfach und schnell Ihr Auto pleier å være en del tilsalgs der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaKa78 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ser den, og har definitivt ikke tenkt å jukse på den måten, selv om det sikkert er ytterst få som blir tatt for slikt?Før jeg gir meg med masinga, MÅ jeg tolle inn / betale moms på en sånn bil som da blir en delebil til ombygging? Gjør jeg noe ulovlig hvis jeg f.eks handler bil i sverige, kjører den hjem og ribber den uten å melde ifra til noen offentlige instanser om at jeg har handlet bil? Snakket med Tollvesenet om akkurat det der for ikke lenge siden. Du må kun betale moms av kjøpesummen hvis bilen skal brukes som delebil, dvs alt bortsett fra ramma. Når du skal godkjenne bilen til det du har bygd den om til, så forsto jeg det slik at du må vise til hvor dette kommer fra. Hvertfall motor (mulig jeg tar feil her). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaKa78 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 dette har jeg lurt litt på også, hvis du bytter alt av utstyr over på en 520 f.eks. hvordan blir det da på senere eu og sånt? å hvis du må bruke forsikringa di og de finner det ut, mister du ikke dette da? det er vel helst når det blir din skyld i ulykken osv... Hvis du har f.eks en 535-delebil og setter alt over på en 520, så vil jo denne bli en komplett 535. Bare godkjenne da og få det inn i vognkortet. Og da må du betale forsikring for en 535. Står det 520 i vognkortet og du må bruke forsikringen din, har du et kjempeproblem. Kan risikere å måtte betale alt fra egen lomme. Og har du kjørt ned en person, så er du nok gjeldsslave resten av livet..... Er nok bedre da og godkjenne bilen til det du har bygd den om til og betale litt mer i forsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Hvis du har f.eks en 535-delebil og setter alt over på en 520, så vil jo denne bli en komplett 535. Bare godkjenne da og få det inn i vognkortet. Og da må du betale forsikring for en 535. Står det 520 i vognkortet og du må bruke forsikringen din, har du et kjempeproblem. Kan risikere å måtte betale alt fra egen lomme. Og har du kjørt ned en person, så er du nok gjeldsslave resten av livet..... Er nok bedre da og godkjenne bilen til det du har bygd den om til og betale litt mer i forsikring. Om bilen er godkjent ombygd 535/m5 står det forsatt 520 i vognkort hvis dette var utgangspunkt. Bilen forsikres fortsatt som 520 lovlig, men du får forsikringsverdi ved skade/kondemnering som 520 også. Siter 92 e34 520 it 79 e21 323/m30b35 74 Ford Capri MKII/III' 69 Ford 17M HT coupe(raggebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Om bilen er godkjent ombygd 535/m5 står det forsatt 520 i vognkort hvis dette var utgangspunkt. Bilen forsikres fortsatt som 520 lovlig, men du får forsikringsverdi ved skade/kondemnering som 520 også. dette jeg hadde litt mere trua på å ikke at d blir en 535. for en bil er vel en bil etter ramma. er jo litt surt å få 20k hvis du vraker en som er ombygd for kansje mere enn 150k :P Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyrre Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Om bilen er godkjent ombygd 535/m5 står det forsatt 520 i vognkort hvis dette var utgangspunkt. Bilen forsikres fortsatt som 520 lovlig, men du får forsikringsverdi ved skade/kondemnering som 520 også. Kanske ikke helt korrekt. Hvis du ikke registrere ombyginga vil det stå 520. Men parkerer du på en lyktestolpe og tar med deg et par biler i slengen eventuelt personskader også. Så vil det ikke se bra ut for din del når bilen ender opp hos biltilsynet for befaring. Kjenner til en situasjon med en ombygd cosworth på akkurat dette området. Fikk forsikringsregress på en annen bil. Heldigvis for hans del var det ikke personskader. Men befaringa kom frem til at registrering og forsikringspapirer ikke stod i samsvar med hva som befant seg i bilen. Bygger du om, for din egen del få ombygginga godkjent. Det har også vert om dette på nyhetene på tv... Derimot om ombyggingen er godkjen skal det stå i vognkortet at kjøretøyet er ombygd og godkjent ved et biltilsyn. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-19650618-004.html&emne=*trafikk*&& http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/for/sf/sd/sd-19941004-0918.html&emne=*kj%d8ret%d8y*&& Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Altså, når den er reg godkjent ombygget hos biltilsynet, så står d feks i vognkortet at den er en ombyggd 520 til M5, men forsikringa vil fortsatt være en 520 og vil også få ut verdien av en 520, MEN du kan tileggs forsikre den, slik at den kan bli i samsvar med en M5. På denne måten er d litt risikofylt å bygge om bilen uten tileggs forsikring, da dem tar bilen din om d er din skyld,(i en evntuel ulykke) d gjør iværtfall gjensidige :( Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.