Gå til innhold

Inspeksjon

Ranger emnet


e-36 burnout

Anbefalte innlegg

Idag når jeg startet bilen, lyste det opp "inspection" over service-indikatoren. Ved siden av var det en liten klokke...

Betyr dette at bilen må inn til inspeksjon? Hva sjekkes/gjøres da? Hvor mye sånn ca tar BMW for å ta noe sånt?

 

Og ingen kommentarer om at jeg skal sjekke manualen takk! Bilen er import, og jeg skjønner ikke tysk! :)

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når den er på rødt, må du på service. Sjekk i servicehefte hva som ble gjort sist. Det er jo forskjellige service, service 1, 2 osv.

Min lyste sist på oil service, da bytte jeg oljen og oljefilter selv og fikk en jeg kjenner med nullstiller til å nullstille INSPECTION lampa :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreima har ingenting med årskontroll å gjøre. Reg.reim bytte er 40000km eller 3år, på M40 motor. Årkontroll lampen "popper" som regel opp en gang i året, eller en gang hvert annet år avhengig av årsmod. Br.væske skiftes en gang i året (gammle bmwer) eller annethvert år (nyere bmwer) Frostvæske hvert 3. eller 4. år avhengig av årsmod. Er selvfølgelig lov å bytte før intervaller også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Det er det som er så rart!

Serviceindikatoren er fremdeles på grønn! Nettopp vært på det som kalles oljeservice (bytte av oljefilter + olje)... Noen få tusen km var den på service... Vet ikke hva Inspection betyr...

 

Inspection 1 og Inspection 2 er bare hvilke ting som skal sjekkes hvis jeg ikke tar feil.

For en vanlig service vil vel et verksted ta 4-5000 da inkludert alt som skal byttes.

05 BMW E61 525IA Touring

 

x 01 BMW E46 320d Sedan

x 95 BMW E36 320i 24v M-tech

x 92 BMW E36 320i 24v Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

fordi det er på tide med skifting/kontroll av bremser, bremsevæske, frostvæske og reg.reimen.

 

Artig at BMW glemte å nullstille da! Det er under 500km siden at bilen var oppe hos de, og der ble regreim byttet, bremser kontrollert og bremse- og frost-væske fylt opp! Bremsene er forøvrig byttet for under 1000 km siden... Kommer fremdeles en pipelyd av og til, siden de ikke er kjørt inn skikkelig...

 

Faens tullinger! :) <- BMW folka på Kokstad altså...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gidder virkelig å benytte deg av de overbetalte tullingene der oppe!

 

De tar ALT for mye betalt.

Bruk Adam som de selv bruker når de ikke finner feil på bilene sine. Han holder til i møllendalsveien, samme parkeringsplass som kapellet der oppe.

Han er billig og kjapp. Og når Jæger selv bruker ham så er jo det en grunn...han må jo være dyktig.

 

 

MVH

Jan Gunnar

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Du gidder virkelig å benytte deg av de overbetalte tullingene der oppe!

 

De tar ALT for mye betalt.

Bruk Adam som de selv bruker når de ikke finner feil på bilene sine. Han holder til i møllendalsveien, samme parkeringsplass som kapellet der oppe.

Han er billig og kjapp. Og når Jæger selv bruker ham så er jo det en grunn...han må jo være dyktig.

 

 

MVH

Jan Gunnar

 

Takk for tipset... Men du har vel ikke tlf nr til han Adam? Gjerne PM.

 

Men det er ikke alltid de er overbetalt altså! For skifte av reg.reim sa BMW at de skulle ha max 3500. Jeg tok en ringerunde og den billigste på "ikke-merke-verksteder" var Snapdrive som skulle ha 2900. Da tenkte jeg at det er like greit å kjøre opp til BMW.

 

Når BMW var ferdige med bilen hadde de skiftet reg.reim, kontrollert bremsene som nettopp var byttet, skiftet frostvæske, sjekket bremsevæske, og byttet en eller annen pakning. Alt for under 3200... Altså en helt grei pris.

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en inspeksjon 2....Var oppe å skulle ha bilen inn. Hadde avtalt time og alt var klart... Skulle betale heldigvis før de tok den inn...

7500,-, jeg bare sa glem det og tok bilen med meg igjen!!!

 

Har ikke nr. til adam, men skal se om jeg klarer å skaffe det.

Sender det på Pm...minn meg på det om det tar vinter og vår!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyser lampa GULT betyr det service..RØDT betyr at man har kjørt over anbefalt km.stand..Ikke gjør dette hos et BMW verksted..De bare flår deg.. Nullstill heller greia, bytt plugger og olje og hvis du kjenner noen mekanikere..be de gå over bilen så slenger du inn et stempel hvis du har servicehefte.. bare tull å betale masse ekstra til BMW verksted..Som f.eks Egil Stenshagen..folka der kan jo ikke bmw engang..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår