e-36 burnout Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Idag når jeg startet bilen, lyste det opp "inspection" over service-indikatoren. Ved siden av var det en liten klokke... Betyr dette at bilen må inn til inspeksjon? Hva sjekkes/gjøres da? Hvor mye sånn ca tar BMW for å ta noe sånt? Og ingen kommentarer om at jeg skal sjekke manualen takk! Bilen er import, og jeg skjønner ikke tysk! :) Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Når den er på rødt, må du på service. Sjekk i servicehefte hva som ble gjort sist. Det er jo forskjellige service, service 1, 2 osv. Min lyste sist på oil service, da bytte jeg oljen og oljefilter selv og fikk en jeg kjenner med nullstiller til å nullstille INSPECTION lampa :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet November 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Det er det som er så rart! Serviceindikatoren er fremdeles på grønn! Nettopp vært på det som kalles oljeservice (bytte av oljefilter + olje)... Noen få tusen km var den på service... Vet ikke hva Inspection betyr... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Den lille klokken du ser betyr Årskontroll. I andre ord, på tide og sjekke/skifte bremsevæske og frostvæske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 bmw-bergen, skaff deg manualen på norsk! Ring Egil Stenshagen eller.no så sender de sikkert den til deg :) Mye nyttig å lese der, jeg har iaf hatt god bruk for den. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 er som nevnt tidligere årskontroll. Skal blant annet skiftes registerreim, intervall hver 40000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 fordi det er på tide med skifting/kontroll av bremser, bremsevæske, frostvæske og reg.reimen. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Registerreima har ingenting med årskontroll å gjøre. Reg.reim bytte er 40000km eller 3år, på M40 motor. Årkontroll lampen "popper" som regel opp en gang i året, eller en gang hvert annet år avhengig av årsmod. Br.væske skiftes en gang i året (gammle bmwer) eller annethvert år (nyere bmwer) Frostvæske hvert 3. eller 4. år avhengig av årsmod. Er selvfølgelig lov å bytte før intervaller også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikings Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by bmw-bergen Det er det som er så rart! Serviceindikatoren er fremdeles på grønn! Nettopp vært på det som kalles oljeservice (bytte av oljefilter + olje)... Noen få tusen km var den på service... Vet ikke hva Inspection betyr... Inspection 1 og Inspection 2 er bare hvilke ting som skal sjekkes hvis jeg ikke tar feil. For en vanlig service vil vel et verksted ta 4-5000 da inkludert alt som skal byttes. Siter 05 BMW E61 525IA Touring x 01 BMW E46 320d Sedan x 95 BMW E36 320i 24v M-tech x 92 BMW E36 320i 24v Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by villejan fordi det er på tide med skifting/kontroll av bremser, bremsevæske, frostvæske og reg.reimen. Artig at BMW glemte å nullstille da! Det er under 500km siden at bilen var oppe hos de, og der ble regreim byttet, bremser kontrollert og bremse- og frost-væske fylt opp! Bremsene er forøvrig byttet for under 1000 km siden... Kommer fremdeles en pipelyd av og til, siden de ikke er kjørt inn skikkelig... Faens tullinger! :) <- BMW folka på Kokstad altså... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Årskontrollampa er ikke så lett å slette hvis den ikke lyste da du var på service. den kan poppe opp dagen etter du har hatt storservice. Hatt noen kunder inne med det:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Du gidder virkelig å benytte deg av de overbetalte tullingene der oppe! De tar ALT for mye betalt. Bruk Adam som de selv bruker når de ikke finner feil på bilene sine. Han holder til i møllendalsveien, samme parkeringsplass som kapellet der oppe. Han er billig og kjapp. Og når Jæger selv bruker ham så er jo det en grunn...han må jo være dyktig. MVH Jan Gunnar Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet November 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Originally posted by villejan Du gidder virkelig å benytte deg av de overbetalte tullingene der oppe! De tar ALT for mye betalt. Bruk Adam som de selv bruker når de ikke finner feil på bilene sine. Han holder til i møllendalsveien, samme parkeringsplass som kapellet der oppe. Han er billig og kjapp. Og når Jæger selv bruker ham så er jo det en grunn...han må jo være dyktig. MVH Jan Gunnar Takk for tipset... Men du har vel ikke tlf nr til han Adam? Gjerne PM. Men det er ikke alltid de er overbetalt altså! For skifte av reg.reim sa BMW at de skulle ha max 3500. Jeg tok en ringerunde og den billigste på "ikke-merke-verksteder" var Snapdrive som skulle ha 2900. Da tenkte jeg at det er like greit å kjøre opp til BMW. Når BMW var ferdige med bilen hadde de skiftet reg.reim, kontrollert bremsene som nettopp var byttet, skiftet frostvæske, sjekket bremsevæske, og byttet en eller annen pakning. Alt for under 3200... Altså en helt grei pris. Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 For en inspeksjon 2....Var oppe å skulle ha bilen inn. Hadde avtalt time og alt var klart... Skulle betale heldigvis før de tok den inn... 7500,-, jeg bare sa glem det og tok bilen med meg igjen!!! Har ikke nr. til adam, men skal se om jeg klarer å skaffe det. Sender det på Pm...minn meg på det om det tar vinter og vår! Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 lyser lampa GULT betyr det service..RØDT betyr at man har kjørt over anbefalt km.stand..Ikke gjør dette hos et BMW verksted..De bare flår deg.. Nullstill heller greia, bytt plugger og olje og hvis du kjenner noen mekanikere..be de gå over bilen så slenger du inn et stempel hvis du har servicehefte.. bare tull å betale masse ekstra til BMW verksted..Som f.eks Egil Stenshagen..folka der kan jo ikke bmw engang.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.