Gå til innhold

Flere kondis spårsmål:p

Ranger emnet

karljoh

Anbefalte innlegg

Hei, det er mange som sier at kondensatorer ikke er noen vits å koble opp. Stemmer det? Hva om du har en stor nok kondensator vill det da spille noen kraftigre/bedre?

Link til den jeg tenker på:

www.megabillig.no MEGABILLIG AS

Går det ann å kjøpe for stor kondensator?

Lurer litt på om jeg har fått ett bra anlegg her, har lest MYE forum. Tror jeg har det beste av det beste nå:p

Passer alle disse delene sammen som jeg har tengt å kjøpe:

(Har noen av de allerede.)

Forsterker: Lanzar OPTI6000D 6000W RMS Digital Competition Mono Block Amplifier :: Car Audio Deals

Høytaler: TS-W5102SPL Pioneer Subwoofere - Bilunderholdning

Dynamo: 160 amp.

Batteri: eBay Motors: ODYSSEY PC2150 RV Motorhome Marine Audio BATTERY PC2150 (item 260206263861 end time Apr-22-08 15:02:22 PDT)

(Ikke bestemt meg helt ennå om jeg finner ett kraftigre batteri så går jeg for det.)

Om noen vet om ett bedre batteri så si ifra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kondensator lager ikke strøm. Så kraftigere blir det ikke. Men en kondis vil, for den som har for lite strøm til anlegget, hjelpe til at det blinker mindre i lysa enkelt forklart. Dette temaet er blitt tatt opp 436 642 ganger så bare søk så finner du masse artig lesestoff :)

Edit: Er vel igrunn ikke noe som heter "for stor kondis". Jo større jo bedre.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Så det er virkelig jo støre jo bedre, men en ting jeg er litt bekymret for er det med å lade opp kondensatoren før du kobler den på batteriet får å unngå det store smelet.

Jeg leste litt om hvordan den skulle lades men forsto det ikke helt...

Det er vell kanskje exsta viktig om det er en kondensator på 50farad. Vill helst slippe å få støt eller hjerte stopp:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 50F kondensator er en så kallt hybrid kondensator og har samme effekt/kapasitet som et middels batteri.

Mvh

Pål

Ja, og NEI! ;)

Det er snakk om ca. 0,01 Ah...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lader du en kondensator før du kobler den til batteriet, eller hvordan unngår du smell når du kobler den til?

Kobler/holder den medfølgende glødelampen mellom + kabel og + på kondis til den slutter å lyse.

Så er det bare å koble + kabel til kondis.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler/holder den medfølgende glødelampen mellom + kabel og + på kondis til den slutter å lyse.

Så er det bare å koble + kabel til kondis.

Du kan også følge bruksanvisninga..... hvis du er litt i kontakt med din feminine sidealacocaina

Der står det hvor lenge den skal være tilkoblet før du kan koble strømmen på...... har jeg hørt:watchout :tannløs:

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en stinger 1f kondis som jeg er veldi fornøgd med...skal ha en til eller en til med større farader av samme merke

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider