VCE Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Jeg har i en del år hatt en '79 Chevrolet Blazer 2wd stående, og har nå gått på for å restaurere/renovere denne. Er det noen som vet om det finnes andre slike uten 4x4? Jeg leter også etter karosserideler, men det eneste jeg har funnet til den gamle fronten har vært import fra statene - og dyrt... Er det noen som har en god idè til hvor jeg skal lete? Jeg skal legge ut noen bilder så fort jeg får tid, men nå hører jeg senga roper... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Heldigris. Skulle også hatt en slik en:) Er vel store runde lykter på hver side? Mener pickup og blaser har samme fronten og i såfall er det små forskjeller fra 73 og oppover. Er vel en endring i 80 med overgag til 4kant lykter. Før 73 så er vel også karossen forskjellig Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 "Mitt" chassi kom i '73 og gikk mer eller mindre uforandret til '91. Dette er noenlunde forandringene, forandringene i fronten stemmer også med sub og pickup - dog fikk pickupene helt nytt chassis fra '87 '73 til '75 var helcab, etter '75 var det halvcab '73 til '79 hadde runde frontlykter, stående blink/markeringslys på forskjermer, langt panser som delvis dekker vindusviskerene '80 (og '81?) fikk store firkantede lykter '81 til '86 fikk to firkantede over hverandre eller store firkantede lykter (ikke like de tidligere), liggende blink/markeringslys på forskjermer, kortere panser og en plate under frontrute med luftinntak til cupè og vindusviskere. '87 til '91 fikk to SMÅ firkantete lykter ved siden av hverandre. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Er det noen som vet om det finnes andre slike uten 4x4?. Bror min har en 1977. En av de tre originalt norsksolgte med sekser og manuell. Det finnes ytterligere en med sekser og automat her i området (Frogn). Hyggelig at noen finner på noe morro med bakhjulsdrevet Blazer:). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Her er et bilde av bilen slik den var etter at jeg hadde flytta den fra lageret og inn i verkstedet...ikke mye igjen, men jeg har da mange av delene... Når jeg kjøpte bilen i 2001 satt det 33x12,5x15 dekk på den, en tidligere eier hadde montert en lat 305 i den - som ikke var godkjent. Originalt ble denne bilen levert med en rekke-sekser. Etter å ha delvis strippet bilen, begynt en vill ombygging og innsett hvor mye jobb det var på den, ble prosjektet lagt på is. Den siste tiden har jeg hatt lyst på et prosjekt, og når jeg for et par uker siden var ute i lageret, fikk jeg ånden over meg og bestemte meg for å "tine den opp igjen". De siste par helgene har gått med til å strippe den fullstendig, nå sitter bare bakakselen igjen på ramma. Karosseriet er VELDIG rustete, og den tidligere nevnte ombyggingen førte til at planet er borte, men det var heller ikke noe å samle på. :( Ramma er utrolig pen, det er litt "pynte-rust" på den bakerste 1/3-delen av ramma, men ikkenoe alvorlig. Motor og girkasse har gitt en "automatisk" rustbeskyttelse på resten av ramma. :D Bilen ble ved et eller annet tidspunkt hevet 3" med nye fjærer foran og heveklosser bak - noe som gjorde at bilen ikke hadde mer enn 3-4 cm utfjæring igjen før den gikk på gummi-klossene... :oohh Hvis været holder skal jeg i morgen få dratt den ut og gå på den med høyttrykkspyleren. Planene framover er ikke 100% spikret, men den skal få lov til å komme betydelig nærmere vår ærede moder jord, og få et litt mer moderne interiør - mulig laget helt fra bunnen. :wonder: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Er det fysisk noe K5-merke et eller annet sted på bilen? Ser stadig folk skrive 2WD K5, men da er det vel egentlig en C5? En tilsvarende, men omvent feil gjør jo GM originalt på de små Blazer'ne, hvor det står S10 på alle, 2WD eller 4WD. 4WD der heter jo egentlig T10. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 TØFT=) Driver med det samme selv. Jeg syntes det er lettest¨å importere deler selv. Sparer på det også. Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Mener du har samme front som på pickupèn jeg har detter er ikke korrekt på min som er en 77. Den lille forskjellen er at lyktsargen omslutter parklyset på 78 og 79 det gjør den ikke i 73-77. Er vel litt usikker på om grillcenter er korrekt på denne, men Classic Industries har en del til disse Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Er det fysisk noe K5-merke et eller annet sted på bilen? Ser stadig folk skrive 2WD K5, men da er det vel egentlig en C5? En tilsvarende, men omvent feil gjør jo GM originalt på de små Blazer'ne, hvor det står S10 på alle, 2WD eller 4WD. 4WD der heter jo egentlig T10. Ja, K5 er K5 uansett om det er 2 eller 4wd, de het aldri noe annet - som jeg har sett ihvertfall... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2008 Nå har jeg fått vasket ramma - tror jeg ble kvitt 50-60 kg med olje, grus og tectyl... Jeg funderer litt på hvor mye man kan senke før man må begynne å modifisere ramme med mer? Ser at man kan få alt fra en til 6" drop-spindler... Jeg har også tenkt på å montere hydroboost fra en bil med dieselmotor, for det var ikke mye bremsekraft å skryte av i denna bilen - hvis jeg husker rett. Er det noen som vet om det var noen forskjeller på innfesting av bremsekraftforsterker med mer opp gjennom årene? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Ikke skedd mye her på lenge... Jeg har skaffet komplett front fra en Suburban, av typen fra '81 til '87 med doble lykter over hverandre, inkl torpedovegg, slik at jeg kan flytte over de delene under frontruta som ikke er like. Denne var utstyrt med diesel, så her har jeg også fått meg hydroboost. :) Jeg har veldig lyst til å bli kvitt styresnekka, men jeg har egentlig ikke funnet noen egnet donor-bil, jeg regner med at å ta en tannstang fra en personbil blir litt for svakt og smalt... Noen som har en idè til hvor jeg kan hente en slik? Motor og drivverksmessig blir det i første omgang en 350/350 kombinasjon. Motoren jeg har er en 4 boltet truck-blokk med gode gamle corvette-topper med 2,02/1,6" ventiler. Jeg ble litt feilinformert når jeg monterte motoren, så jeg har vel et sted rundt 8:1 i comp og en kam som ikke matcher toppene i det hele tatt... Så jeg må nok koste på meg nye stempler (~10:1 i comp er håpet), kamaksling og et innsug som passer... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 (endret) Den fronten med dobble liggende firkantlykter ble presentert som option først i 89.. http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=716 Inne på Pirate4x4 får du helt sikkert hjelp til det meste du lurer på ang en slik bil. Selv om det ikke er en 4x4.. Tror jeg hadde tatt sjansen på å spørre og grave litt der iallfall.. :) Edit: rettet opp en skrivefeil.. Endret Februar 18, 2009 av Stig73CamaroZ28 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Ook, my bad...da har jeg den fra '81 og oppover... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Skal jeg gi deg ett lite tips... Om du finner bakakselen til en Ford Van ca 89 mod så går det tvillinghjul på den akselen... Snike fram en plan med big duallyskjermer og så er bilen like brei som han er lang nesten...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Har ikke helt bestemt meg ang. karosseriform, kanskje blir det skap på den... :) Prøver å finne bakaksel fra G20 van med diesel <1985, for der satt det ofte 12 bolter med "on demand" sperre. :D Der kan jeg også finne noe med lavere utveksling enn de nåværende 3,74 jeg har i 10-bolteren jeg har i dag. Den regner jeg forresten med at kommer til å avgå med døden med en gang jeg setter den i gir. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.