Gå til innhold

Hjelp, det vibrerer kraftig i girstanga!

Ranger emnet

MKj

Anbefalte innlegg

Hei! Det har seg slik at det vibrerer noe jævlig i girstanga på 2000 - 3000 omdreininger. Det er først og fremst i første og andre gir, men merker litt i de høyere girene også. En kompis mente det er en gummiforing som er gåen. Stemmer dette? Vil det bli dyrt å få fiksa?

Tror også dynamoreima må skiftes. Er dette noe jeg kan få til selv, eller er det best å overlate det til fagfolk? Det dreier seg forøvrig om en '88 740 GLE. Blir takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg dro av boltene, medbringeren og hardyplata en gang.. Det også vibrerte litt kan man si.

Som erik sier ta å stram boltene, hvis ikke så kan det brått være ett motorfeste, girkassefeste e.l. som har kasta inn forkleet. Beveger spaken seg mye hvis du slipper gassen og gir til igjen i fart?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder noen knapper på hardyplata/boltene jeg og gitt...kjørte med 1,5 bolt i 3 mil (skal være 3 stk) med 740'n en gang, vibrerte opp til 60, også ga deg seg litt...men alle var løse, og Mangla en bolt hos meg... akkurat samme symptomene ;) Både når man ga gass og slapp gassen...også hørte du det var ett eller annet som ble "kasta" rundt under bilen, hehe.

Turte ikke la vacum-måler'n gå over 0 da gitt.. :D

Dynamoreim bytter du selv...lett som en plett. trenger 12/13mm fastnøkkel og 10 mm skallenøkkel, så er den byttet på maks 10 min.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar. Er litt newbie når det gjelder 740, så vet ikke helt hva hardykoplinga er for noe :wonder: Noen som gidder å forklare, eller aller helst har et bilde?

gummitingen mellom girkasse og mellomaksling?

er 6 bolter til sammen der du kan sjekke;)

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider