Gå til innhold

Tips til wet spray wax for shiney bil?

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har fulgt med på alle bilpleie trådene her med stor glede.

Følger sticky for vasking & claying etc ved behov. Bilen er teflon behandla av Tefcar.

 

Det jeg lurer på er: Liker å få bilen enda mer shiney enn den er. Har prøvd Autoglym Aqua Wax med noe Carnauba wax i etter vask, og synes bilen blir bra. Men denne er jo lagt fra holdbar. Forsvinner jo etter en vask føler jeg. Og en flaske holder til max 3-5 omganger. Blir litt dyrt i lengden. Har også merket at støy "fester" seg lettere på lakken. Er det jeg som ikke har tørket av Aqua Wax'en godt nok kanskje?

 

Finnes det noe annet jeg kan gnukke på bilen? Liker Aqua Wax'en siden den er lett å jobbe med, og gir en fin finish uten for mye arbeid. Vasker bilen 1 gang i uken, så den blir sjelden veldig skitten. Holder som regel å skumme + vaske + et omgang med AG Aqua Wax.

 

Kan vel ikke overdrive med NXT wax eller lignende oppå Teflon behandlingen? Noen som vet om jeg kan legge en sealer eller noe sånt oppå teflon behandlingen slik at jeg får en enda dypere shiney glans?

 

 

Slik ser bilen ut etter en vask & en omgang med AG Aqua Wax:

 

 

d14351ee.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss Aquawax er også prima saker, den er blank som fy og holder bra....den bør du ta på bilen etter at du har tørket det, bare 1-2 spray pr panel, så tørker du den tørr...Noe mere jobb en Autoglym sin AW, men ser ditto bedre ut.

 

Ikke noe poeng å bruke for mye såpe på bilen, kan bli skjolder av det uansett.

 

Hva du kan ha over tefcar er jeg ikke sikker på, men noe sealer trenger du nok ikke, holder med en voks (carnauba) fra Swissvak, Pinnacle, Chemical Guys etc, nartur voks puster på en annen måte en sealer gjør (ofte tett) Samt at voks ofte gir en dypere mer wetlook en en syntestisk sealer gjør. men sjekk med tefcar før du legger noe over...

 

PS...håper du mener:

 

Skumme, Ht spyle, vaske, spyle, Aquawax, tørke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår