Gå til innhold

Morsomme veier i Norge (østlandet?)

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste et Top Gear-blad i går kveld, med bladets 80 favoritter av veier/steder å kjøre, enten fordi de er morsomme å kjøre eller fordi det er mye kult å se på. Lærdalstunnellen var for eksempel på lista.

Hurdalslina har jeg hørt endel om. Kjøres i filmen med Integraen. Har jeg rett hvis jeg sier at den går fra Rv33 like ved avkjørselen ved Minnesund til Hurdal? Har kjørt forbi på vei til Skreia flere ganger, ser mistenkelig likt ut som i filmen. Rv 33 er forresten ganske artig før du kommer til Skreia. Men det er jo en million veier der ute. Hjelper hvis de ikke er belagt med fotobokser, lave fartsgrenser, bobiler, syklister og tullinger på rulleski som tar halve kjørebanen.

Dere må jo ha noen godbiter dere og.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Leste et Top Gear-blad i går kveld, med bladets 80 favoritter av veier/steder å kjøre, enten fordi de er morsomme å kjøre eller fordi det er mye kult å se på. Lærdalstunnellen var for eksempel på lista.

Hurdalslina har jeg hørt endel om. Kjøres i filmen med Integraen. Har jeg rett hvis jeg sier at den går fra Rv33 like ved avkjørselen ved Minnesund til Hurdal? Har kjørt forbi på vei til Skreia flere ganger, ser mistenkelig likt ut som i filmen. Rv 33 er forresten ganske artig før du kommer til Skreia. Men det er jo en million veier der ute. Hjelper hvis de ikke er belagt med fotobokser, lave fartsgrenser, bobiler, syklister og tullinger på rulleski som tar halve kjørebanen.

Dere må jo ha noen godbiter dere og.

Eirik

Seljord-Bø... morro og variert løype. Fartskontroller og snut tviler jeg på det er noe særlig av for å si det sånn. Fine utsikter også..

til mer vanlig kjøring på tur, så anbefaler jeg evje-setesdalen-telemark og over haukelifjell til Vestlandet, greit nok at det er ustabilt om vinteren, men på sommeren er det en vinner. Stedvis dårlige veier, men det er det overalt i Norge.

Kjørte på tur i fjor denne ruten, skal gjentaes i år.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksvei 44 mellom Stavanger og Flekkefjord. Fantastiskt utsikt og en vei med masse historie, masse svinger som snirkler seg rundt fjellsidene.

Bør kjøres utenom fellesferien ellers kjører du stort sett bak campingbiler hele veien:camper: :rockets

Midtveis er det en kiosk oppe på fjellet, der er det også et stort fjellplatå der man kan grille osv.:cheers:

360 M/TURBO TIL SALGS

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurdalslina har jeg hørt endel om. Kjøres i filmen med Integraen. Har jeg rett hvis jeg sier at den går fra Rv33 like ved avkjørselen ved Minnesund til Hurdal? Har kjørt forbi på vei til Skreia flere ganger, ser mistenkelig likt ut som i filmen. Rv 33 er forresten ganske artig før du kommer til Skreia.

Eirik

Stemmer det, Og fra Hurdal til RV 4 ved Lygnasæter er det også tidvis morsomt.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider