Gå til innhold

Dynamo støy

Ranger emnet

stoffers

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har en enkel forklaring på hvordan jeg skal fjerne dynamostøyen jeg får inn på forsterkeren til bilstereoen ?

Strømkabelen og signalkablene ligger også på hver sin side av bilen og møtes bak sånn at de ligger inntil hverandre i ca 3 cm. Jordinga går rett i karosseriet. Smeller i bassen når jeg starter eller skrur av spilleren. Men er ikke noe i veien med spilleren, for når jeg bruker høytalerene foran(som er koplet direkte på spilleren) er det helt fin lyd. er bare i bakhøytalerene og bassen som er koplet på forsterkeren dette skjer. Støyen kom sånn delvis og blir verre og verre. Den var ikke der de første 4 mnd jeg hadde anlegget.

Volvo 850LW 1995 - 2,0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type spiller har du? Pioneer? Da er det i så fall en liten duppeditt i spilleren som har gått. En slags sikring som hindrer dyrere ting å gå. Mye sannsynlig at den må repareres. Og om du faktisk har Pioneer spiller og leverer den inn på rep får du sikkert høre: Legg en utjevningsjording mellom jordingsledningen på CD-spilleren og jordingsterminalen på forsterkeren din. Ellers kan du ved dårlig jording få problemer med at noe av strømmen vil gå via skjermen på signalkabelen din og svi komponenter i spilleren.

Og at det spiller fint når du spiller kun med CD-spillerdrevne høyttalere sier ikke så mye annet enn at det er RCA utgangene dine som er problemet.

Men for all del - gå over og sjekk jording fra forsterker først. Jeg ble lei trøbbelet med dårlig jording og styr, så jeg har 50kvadrat fra pluss og minus på batteriet og bak til forsterkerene, pluss en utjevning til cdspilleren. Ikke hatt noe problemer mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer ja. Itte galt gjetta! Har gått over all jording i bilen, så får åpne den å bytte denna sikringen( hakke gått elektrofag uten grunn ). Skal huske å legge på en utjevningsjording!

Har du garanti er det bedre å levere den inn... Du får det som regel free of charge...

Har samme problemet selv med en pioneer spiller, noen som kan forklare mer om den utgjenvnings jordinga?

Du legger en 1,5/2,5 /(eller hva som helst) ledning fra minus-terminalen på forsterkeren din til minusledningen på cdspilleren... Noe mer å forklare det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider