gomega Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Ser at det er mange her på forumet som ettermonterer xenonlys og lurte litt på å gjøre dette selv også! Har en 1998 mod omega der det sitter xenonlys fra før på nærlys, men kunne tenkt meg å få xenon på fjern også. Er det da bare å kjøpe et ombyggingskitt til den pærestørrelsen og sette på? Har sett at du egentlig er nødt til å ha automatisk høydejustering på de ettermonterte xenonlysene, men virker ikke som det er så mange som bryr seg om dette... Eller? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 For å få det godkjent i vognkort skal det være automatisk nivåregulering og lykte spylere. (nærlys) Har selv montert på nærlys, fjernlys og tåkelys leverte den på eu kontroll med dette på for å se hva som skjedde. Fikk anmerkning på nærlyset men ikke på fjernlys og tåkelys det bryde de seg ikke om. Skal du ha på fjenlys så er det bare å ettermontere med den samme pære sokklen dette er et plug and play sett. Kan skaffe til fjernlys til deg 1000kr + frakt. Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Du kan montere dette på fjernlys helt lovlig på omegan din. du har forresten automatisk lys justering på bilen siden du har xenon orginalt. Har akkurat gjort det samme på min 98 omega. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Høres bra ut, men har også hørt at det ikke er så bra med xenon til fjern siden xenon trenger litt tid på seg til å gi max effekt, hvordan er dette? Hva slags erfaringer har dere som har gjort dette? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allright Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Høres bra ut, men har også hørt at det ikke er så bra med xenon til fjern siden xenon trenger litt tid på seg til å gi max effekt, hvordan er dette? Hva slags erfaringer har dere som har gjort dette? Har xenon i alt. Og kommer aldrig til og kjøre med halogen lys mer. Xenon i langlys er helt konge, bruker 3-4sekund på og bli helt oppvarmet. men er jo ikke dårlig lys når du skrur dem på, er bare at det blir bedre etter et par sekunder. Når du møter biler og dimmer ned, rekker de ikke å bli kalde så det er ikke noe problem. Når jeg skal ut på landeveien og det blir slutt på gatelysene pleier jeg og skru på langlysene 50-100m før det blir mørkt :P Siter Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod Toyota Hiace 2.4D 1989mod Lynx Rave 440/800 2006mod Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod Yamaha Phazer 480 1989mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Hehe jaja det er jo klart:) Da blir det xenon på meg også etter hvert:D Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet April 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Men en ting til, hva er egentlig forskjellen på HID xenon og vanlig xenon? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Ingen verdens ting. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Xenon lys er klart best :) Og så ser det jo mye bedre ut og! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Noen som har gode forslag til hvor man skal montere ballastene på et fornuftig vis? Har et xenonkit til langlysa som jeg ikke har fått rota meg til å installere. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 jeg bare la det bak jeg, var så mye ledninger og styr der så sitter godt hehe, og så fikk jeg over dekslene ved radiator osv. så ser ikke noe ting hehe, litt jalla men det får gå så lenge. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 på venstre siden kan du ta ut batteriet og da får du 2 stk ballaster ned i hullet under batteriet, helt ute av syne. Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg