Gå til innhold

Hvilke dekk er best?

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

 

Hmmf.. :D oki da, så de mener det ikke blir nok høydeforskjell til å gjøre skade? Da er det vel slik;)

 

Btw: Når fikk den bilen Norsk Håndbok ? :D

 

Tja, hva vet jeg.. Det står nå der om ikke annet..

 

Jeg kjøpte håndbok til 80/S2 94 mod, tror jeg den het! ;)

60 spenn for den..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M3ess/nos

Kjøpte Eagle f1(ny type),en ordentelig burnout og halve mønsteret var borte!!Men de sitter bra når de er varme,kan anbefales og veldig bra på regnvær.Men ikke av de dyreste(betalte ca 7000kr for 4 235/40 17).

 

Hæ?? Jeg har nøyaktig samme dekk og dim, men de kostet 8700,- med 45 % rabatt. På "villedende" pris riktignok, men allikevel. Hvor kjøpte du disse ?

 

btw: kjørte ca 30 runder på Vålerbanen forrige helg, med max innsats ög 1500 kg bil, uten at de er nevneverdig slitt i det hele tatt.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridgestone Potenza 03 eller hva de heter skal være på øverste hylle av performance dekk til vanlige biler. En kompis av meg har det og han er skikkelig fornøyd. Men de koster litt da.

 

Selv bruker jeg Toyo Proxes TS-1 (215/45/17) som jeg er meget fornøyd med. Har ikke testet dem på bane, men på vanlig vei liker jeg dem godt. Sporer så og si ikke i det hele tatt og har et bra grep. Litt støy er det nok, men ikke spes mye mer enn orginaldekkene som sto på bilen da jeg kjøpte den..

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det var meg du sikta til loppa,Jeg betalte faktisk ikke mer en 5300.-(full pris var ca 7000kr sa han).Jeg kjenner han som jobber der godt og fikk bra pris!!

Men hvis du betalte over 8000kr for 235/40 17 så tror jeg du har blitt lurt,eller så svinger prisene voldsomt!(jeg kjøpte på eiker motorshop).

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M3ess/nos

Regner med at det var meg du sikta til loppa,Jeg betalte faktisk ikke mer en 5300.-(full pris var ca 7000kr sa han).Jeg kjenner han som jobber der godt og fikk bra pris!!

Men hvis du betalte over 8000kr for 235/40 17 så tror jeg du har blitt lurt,eller så svinger prisene voldsomt!(jeg kjøpte på eiker motorshop).

 

Kjøpte hos Goodyear Norge jeg ;) Men hvis du har handlet hos Eiker.... Er de DOT-merket og laget for det skandinaviske markedet ?

 

De har jo alltid solgt asia-dekk før, beregnet på helt andre temperaturer og fuktighetsforhold m.m. ....

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

Bridgestone Potenza 03 eller hva de heter skal være på øverste hylle av performance dekk til vanlige biler. En kompis av meg har det og han er skikkelig fornøyd. Men de koster litt da.

 

Selv bruker jeg Toyo Proxes TS-1 (215/45/17) som jeg er meget fornøyd med. Har ikke testet dem på bane, men på vanlig vei liker jeg dem godt. Sporer så og si ikke i det hele tatt og har et bra grep. Litt støy er det nok, men ikke spes mye mer enn orginaldekkene som sto på bilen da jeg kjøpte den..

 

Uff nei... da legger jeg heller penger i gamle gode S-02 enn S-03... Kan ikke si meg megafornøyd med de dekkene... Nettopp byttet de mot Falken Fk-451, og disse sitter mye bedre på vått, men kanskje en anelse dårligere på tørt... hadde S-02 før det igjen, og dette er etter min mening de råeste av de tre.. riktignok ikke like god komfort, men sitter best på vått og tørt (ikke vitenskapelig bevist, men det er den følelsen jeg sitter igjen med) og ser desidert kuleste ut.. :)

S-03 skal dessuten ha kommet laaangt ned på lista i en diger test for litt siden, husker ikke hvilket blad det var... der tronet nye F1 dekket.. men ... tester kan vise det de vil vise...

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Stalltips : Continental ContiSport ;)

Ingen slitasje på bane, sitter på veien og er kort og godt det beste valget :) lol

Kommer vel litt i det seneste laget dette tipset da sikkert, i og med at du sikkert skulle ha dekka til Lånke...

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Dagens Stalltips : Continental ContiSport ;)

Ingen slitasje på bane, sitter på veien og er kort og godt det beste valget :) lol

Kommer vel litt i det seneste laget dette tipset da sikkert, i og med at du sikkert skulle ha dekka til Lånke...

 

Ikke trengte jeg de på lånke, men nå etterhvert derimot, :D Ikke har jeg lagt merke til at de henger godt på veien (etter at noen snurret et par ggr på våler, og en her hjemme som bevis! :D ) og jeg har hatt de selv, og blåst de på en sesong, med pen kjøring.. Det er for dårlig.. :rolleyes:

 

Så takk for tipset, men nei takk! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har kjørt en del forskjellige høyprestanda dekk de siste sesongene. Har testet ut bl.a Continental Sportcontact, Goodyear Eagle F1, Bridgestone Potenza S03, Pirelli P Zero, Toyo Proxies T1-S og Yokohama AVS Sport, enten i dim. 215/45-17 eller 225/40-18.

 

Det absolutt beste dekket jeg har kjørt med til denne blandede kjøringen er Yokohama AVS Sport.. Etter ca. en 30-40 runder på bane med en forhjulstrekker som spinner ut i svingene, samt ca. 5000 kilometer på veien framstår disse dekkene som ubetydelig brukt.. Utover dette så har de det beste grepet og sidestabilitet som jeg noensinne har testet, samt veldig gode vannegenskaper... Bakdelen er jo så klart at disse dekkene er litt dyre...

 

Som en god allrounder vil jeg også anbefale Toyo T1-S da dette er et billigdekk med veldig god stabilitet og bra veigrep på både tørr og våt bane.. Bakdelen med disse er at de støyer litt, og har litt lett for å forsvinne, men da mer på vanlig vei enn på bane! Forstå det den som kan..

 

Pirelli P Zero synes jeg fortjener en tredjeplass på denne lista, fulgt av Goodyear Eagle F1, Bridgestone Potenza S03 og til slutt Continental Sportcontact..

 

Slik er i alle fall det intrykket jeg har fått av disse dekkene.

 

Har nå endelig fått tak i DOT-merkede dekk selv, som skal gå på banefelgene mine. Yokohama A032R Hard, størrelse 225/45-17.. I flere uvavhengige tester jeg har lest ifra USA så er disse blandt de bedre DOT-merkede slicks som er å få tak i. De anbefaler harde til banekjøring da Soft og SuperSoft visstnok forsvinner fortere enn man kunne tro var mulig.. OG hard var mykt nok! :) :) Dessuten finnes ikke den dimensjonen jeg skulle ha i annet en hard..

 

Utover det så har BF Goodrich et T/A Radial dekk som visstnok skal være helt sinnsykt. Vinner alt av tester i statene.. Tom. JUN bruker disse dekkene på FWD Drag Civic'en sin..

 

Det er bare det at det ikke er noen som tar inn disse dekkene.. Ei heller A032'ene i store dimensjoner. Har mitt eget opplegg gående for å klare å få tak i slike dekk..

 

Tonen sånn generellt hos distributørene i Norge er at det ikke er volum nok for å dekke inn et innkjøp av DOT og E-merkede slicks i det hele tatt.. Det lille som er å få tak i går gjerne gjennom Rally-kanalen.. Og de har ikke store dimensjoner...

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne spart deg for å skrive det der om Yokohama AVS sport synes jeg.. hehe.. skulle ha det jeg, men da felgene jeg hadde ventet på i evigheter ikke hadde kommet, nektet jeg å dra derfra uten no fete hjul.. og da ble det enda større felger i en dim som han ikke hadde no Yoko liggende i... :(

 

men, Snakker vi her om ContiSportII eller Contisport?? Har COntiSportContact på A3'n, og det må jeg si er no søppel, bortsett fra når de er veldig varme, da funker de ok... men ikke no mer enn det... STein harde med minimalt med komfort, masse støy, glattere enn glattest på vått, ikke spes bra på tørt, og dyrt... og ikke spes slitesterkt... fysjameg, dårligere dekk har jeg ikke vært borti noen gang.. :(

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok sånn generellt sett at vi snakker om de samme dekka, ja.. ;) ;)

 

Spør du meg så er det helt utrolig at det kan være mulig at Continental er Norges største på dekk med tanke på hvilken kvalitet de leverer... Menmen.. De store massene er vel kanskje ikke klar over hva de går glipp av når det gjelder andre dekkmerler da vel..

 

 

Med vennlig hilsen

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

Tror nok sånn generellt sett at vi snakker om de samme dekka, ja.. ;) ;)

 

Spør du meg så er det helt utrolig at det kan være mulig at Continental er Norges største på dekk med tanke på hvilken kvalitet de leverer... Menmen.. De store massene er vel kanskje ikke klar over hva de går glipp av når det gjelder andre dekkmerler da vel..

 

 

Med vennlig hilsen

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

 

Høres intresante ut de yokohama dekkene der da! Hvor ligger de i pris i forhold til de generelle dekk prisene? Veldig høyt, eller normalt? :) Gjerne nevn ca eksempler!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår