luring1 Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Ja, nå er jeg til igjen. Har tidligere hatt en tråd ang "dau" A4. Har vært bortreist i 14 dager, men begynnte å feilsøke i går. - Målte turbotrykk, og det var null lading. - Koblet fra innsugslange, for å sjekke om turbo roterte, OK - Sjekket N75? ventil, denne er ok. - Men, wastegaten, skal ikke denne være med fjærretur, lik en ekstern wastegate ? Ved å gi trykk på wastegateklokke, skyver staget seg, men det går ikke helt tilbake når jeg slipper trykket. Klarer heller ikke å få staget til å forskyve seg ved å "suge" vakum -0.8 bar??? Det er så slappt at jeg skyver frem og tilbake med fingrene. Har noen en ide om dette er riktig tankegang? Ser ut til at det ikke er mulighet for å åpne "klokka", for evt å sjekke fjæra. Hvor er det evt mulighet til å få tak i wastegate, har prøvd alle mulige i dag(Mekonomen,Biltema,VAG osv). Beskjed fra VAG var å kjøpe ny turbo!! Men så galt kan det vel ikke være kun for en wastegate. Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 du kan høre med norskbildelesenter.no Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luring1 Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 De har ikke til -96mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Ring gik eller norskturboservice... Gik Turbo AS Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luring1 Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Ok, fikk fra GIK. Bilen er ok nå. Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg