Gå til innhold

Billige Amcars?

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Fra tid til annen ser jeg spm av denne typen.

Jeg driver litt med amcar (hotrod) selv og tenke bare jeg skulle komme med noen tips:

Hvis en bil fra rundt 1970 (pluss/minus) er å få som både 2dørs hardtop (2dht) og 4-dørs stolpe, vil 4 dørs utgaven i bruksstand ofte koste ca 30.000, mens 2dht utgaven i samme tilstand vil koste MINST det dobbelte.

Konkrete biler som ofte selges billig:

Chevelle f.o.m 1973.

Caprice 4d

Nova 4d

Chevelle 64-65 4d og stv.

Ford Torino 4d.

Typiske "flak" fra 60-tallet i 4-dørs utgaver slik som Chv Impala, Ford Galaxy ol.

Det lønner seg nesten aldri å reise til Sverige å kjøpe. Selv om man slipper unna avgifter pga 30-års reglen, kommer moms og reisepenger. Prisnivået er ganske likt på billigere amcars.

På dyrere, spesielle utgaver og enorme fullsizere er mitt inntrykk at prisnivået faktisk er høyere i Sverige enn i Norge.

Det er endel suspekte typer som driver med Amcar. Sikker slik i alle bil-miljøer, men jeg kjenner ihvertfall til det i Amcarmiljøet.

Vær mistenksomme, særlig hvis selgeren har svaret på "alt"!

Sjekk fysisk at rammenummer ol. stemmer med vognkortet. Bruk magnet for å avsløre jukse-reparasjoner og tykke lag med sparkel.

Ta med en kamerat som kan litt om Amcars og som ikke kjenner selger bedre enn deg selv.

NB! Lav pris slår begge veier:

Kjøper du en 2dht Chevelle i bruksstand for 60.000, koster på den 40.000 er det slett ingen umulighet at du får solgt den for 100.000 (eller mer.)

Kjøper du en Chevelle 4 dørs i bruksstand for 30.000, koster på den 40.000 får du normalt ikke igjen så mye som 70.000.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider