Gå til innhold

Sprek stasjonsvogn til 100 000, nå 40k

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hørt det har vært utrolig mye gærent med hverken 2.6 eller 2.8.

Dog, kmstand og vedlikehold gjenspeiler jo ofte tilstanden - så antar det er variabelt. Dermot vet jeg at de fleste mener at en 2.6 drikker like mye som en 2.8, men går dårligere. Hadde ikke hatt noen motforestilling til å hatt en A6 2.8 quattro.

Evt har man jo 200 som du selv nevner, men de fleste 200/S4/S6 begynner jo ha gått litt langt, og har fort litt service som burde tas, som desverre endel skrotnisser driter i da de har funnet "grombilen" som kan trimmes endel.

Aner ikke prisene jeg altså, men hva med SAAB 9-5 (evt 9000)? Der kan du jo finne en grei stasjonsvogn med ok turbomotor. :)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

9000 finnes ikke i stasjonsvogn! ;)

Første Saab stasjonsvogn kom med 9-5en såvidt jeg vet.

Kom ikke på Saab selv, å det her er jo kanonbiler med kjørekomfort, så jeg vurderer også en slik ja!

Men skal det være aktuelt må det bli 2.3 literen med 185hk,

og etter det jeg ser er den litt dyrere.

Hvordan er Saab 9-5 kontra Volvo V70?

Opel Kadett GT 1985 - Død :(

Opel Astra 1.6 1995 - Solgt :D

1988 Honda Accord 2.0 EX - bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg synes VW passat 1.8 Turbo, audi a6-a4 1.8 Turbo og Skoda Octavia 1.8 Turbo er veldig gode og spreke biler, de har veldig godt potensiale hvis du leiter etter litt mere etter hvert også, mye utstyr, comfort og spreke biler, alle tre fåes i FWD og 4x4, har selv en Skoda Octavia STV med FWD og er veldig fornøyd med den... (nylig bygget om fronten til RS) ;)

Håper det hjalp litt..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for forslag!

Så gjennom tråden din om Octaviaen, og må si den er meget stilig.

Men det er to problemer med Octavia, Passat og forsåvidt:

1. De ser kjedelige ut orginalt, de mangler det lille ekstra.

2. Den 150 hesteren mangler det lille ekstra, satt akkurat på med en helt strøken A4 med den 1.8t motoren, og den var litt daff.

Men kommer jeg over en stilig Passat eller Octavia kommer jeg nok til å vurdere det, går jo an å chippe også...

Opel Kadett GT 1985 - Død :(

Opel Astra 1.6 1995 - Solgt :D

1988 Honda Accord 2.0 EX - bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, hyggelig og høre,

Ja orginale er de litt daffe, og litt kjedelige utseende, jeg har chip i min, og ca 193hk og kjører på 1,1bar i ladetrykk, trives godt med det, Octaviaen får du jo til en billig penge og da har du jo penger til en chip med engan..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det synes jeg ikke er galt, nei det er forskjellig hva de chppene koster med rundt 5000-7000, jeg er sikkert ikke den du skal prate med når det kommer til motren der er det sikkert mange andre som har MYE mere peil en meg, men jo det sliter jo litt på motoren, men det gjør det om man kjøre som en tulling men en 2,6 eller 2,8 liter også hvis du skjønner tegninga...

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider