Gå til innhold

rykte på denne motoren? B6304F

Ranger emnet


Malfred

Anbefalte innlegg

Var ingen diesel nei;)

Er det prat om 91-94, så var det noen barnesykdommer.

Høy slitasje på kam'er og sylinderforinger, mulig dette ble fikset på garanti i den tiden?

Er også for smal registerreim på de første, så vær nøye med bytte.

sen 94 og opp, er knallgode motorer.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen diesel nei;)

Er det prat om 91-94, så var det noen barnesykdommer.

Høy slitasje på kam'er og sylinderforinger, mulig dette ble fikset på garanti i den tiden?

Er også for smal registerreim på de første, så vær nøye med bytte.

sen 94 og opp, er knallgode motorer.

 

ok.. så er det bånn i bøtta eller hvordan ligger den an i forhold til B230ET vs B230FT/FK ??

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig kjøpt meg en god 960, eneste var at jeg krevde at motoren skulle byttes før jeg kjøpte den grunnet sprekk i blokka, og det ble gjort. Den "nye" motoren skal være en 91-modell, gått såvidt over 200.000.

 

Høy slitasje på kam'er og sylinderforinger

 

Er det noen måte jeg enkelt kan sjekke for slitte kammer og sylinderforinger på? Den går forøvrig fint, men jeg har ingen tilsvarende bil å sammenligne drag med, så om den går bra nok vet jeg ikke.

 

Har forøvrig mistanke om at dette er en tidlig testutgave eller noe da motornummeret er noe med 1001008, og det jeg tror er støpedatoen støpt inn i blokka ser ut til å være en dato i juli 1990, samt at den har hatt en manuell girkasse, som vel 960 ikke ble levert med. Litt for dårlig med papirer på motoren dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår