Gå til innhold

Innkjøring av bakaksling?

Ranger emnet

VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp fått montert en truetrac diffklump i en 1031 aksling, som også er overhalt med alt av nye lagre osv...

Så lurte jeg på om hvor mye motstand det skal være i diffen rett etter montering? Har ikke montert den på bilen, men er omtrent umulig å "svinge" med på plassen utenfor huset. Er også litt tung å "turne"?

Er fyllt på Olje nå, Felleskjøpets Hypoid 80w/90.

Hvordan er innkjøringsprosedyre på noe slikt?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nå hvertfall spandere på den en skikkelig olje! Castrol eller RedLine.

Hvor handler man sånt?

Skal jeg bare tappe av Felleskjøp olja da?

Trenger vel ikke å rense inni?

Har du koden på den "Korrekte" oljen?

Mvh

Gunnar

Bodø

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke felleskjøpet sin olje beregnet på traktor da? ;)

Traktorer og andre landbruksmaskiner jobber jo hardt og trenger olje av god kvalitet. Så at det står felleskjøpet på kanna trenger vel ikke være negativt!

Det viktigste er vel kvaliteten på det inni kanna, står vel hvilke krav oljen tilfredsstiller på kanna også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke felleskjøpet sin olje beregnet på traktor da? ;)

Traktorer og andre landbruksmaskiner jobber jo hardt og trenger olje av god kvalitet. Så at det står felleskjøpet på kanna trenger vel ikke være negativt!

Det viktigste er vel kvaliteten på det inni kanna, står vel hvilke krav oljen tilfredsstiller på kanna også...

De går mange fler timer i døgnet en leketøyene vårres i hvertfall! :)

Er beregnet på maskiner og lastebiler også så!

Bruker Felleskjøpets Super Turbo D5 på Motor, fungerer knall! :)

Brukte Felleskjøpets Hypoid på gammelaksling også, fungerte utmerket!

Mvh

Gunnar

Bodø

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske kraftige drev og greier i truetrack'n så skjønner godt at den stritter litt imot når du bare vrir akslingen aleine.

Ellers ville jeg fyllt på litt ordentlig olje, og rett ut i full sladd! Kanskje kjøre rolig opp i 80 eller noe for å høre om den lager ulyder, så full mokkabais!

Den ryker ikke med den effekten du har, uansett hvor mye du vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske kraftige drev og greier i truetrack'n så skjønner godt at den stritter litt imot når du bare vrir akslingen aleine.

Ellers ville jeg fyllt på litt ordentlig olje, og rett ut i full sladd! Kanskje kjøre rolig opp i 80 eller noe for å høre om den lager ulyder, så full mokkabais!

Den ryker ikke med den effekten du har, uansett hvor mye du vil! :)

Hva er ordentlig olje, og hva burde jeg handle?

Skal jeg bare tappe av FK olja da før jeg fyller på den nye?

Er jo Statoil olje den fra FK...

Har forresten oppgradert b21a'en litt :P

Mvh

Gunnar

Bodø

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold Felleskjøp olja du gunnar.... Vill ikke vare noe lenger om du fyller castoil uansett! Så 80-90 er greit til formålet! Hypoid lukter dritt med bra for tenna! :D

Ka har skjedd med b21aen??? :D

Nei, den spøtter litt bedre unna, har fått et ekstra tall i koden og bruker alt for mye bensin og ryker som en oppstilla Diesel, samt at den egentlig har bytta eier og at det er en b230 i nå som har de egenskapene beskrevet ovenfor:P

Så e skal bare peis på med FK Race! ?:P

Mvh

Gunnar

Bodø

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig olje er Castrol eller RedLine helsyntetisk. På min truetrac kjører jeg RedLine Differential 75w/85 og på M3 en kjører jeg Castrol SAF-XJ 75w/140 som er spesialgodkjent av BMW for bruk på deres sperre differensialer.

Men hva olje du skal bruke er opp til deg. Jeg er ganske merkebevisst når det kommer til slikt. Det viktigste er at du bytter ofte. Kjør med den FK olja i en uke eller to og bytt den ut igjen. Ligger ofte litt skitt og partikkler igjen etter du satte i sperra osv. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig olje er Castrol eller RedLine helsyntetisk. På min truetrac kjører jeg RedLine Differential 75w/85 og på M3 en kjører jeg Castrol SAF-XJ 75w/140 som er spesialgodkjent av BMW for bruk på deres sperre differensialer.

Men hva olje du skal bruke er opp til deg. Jeg er ganske merkebevisst når det kommer til slikt. Det viktigste er at du bytter ofte. Kjør med den FK olja i en uke eller to og bytt den ut igjen. Ligger ofte litt skitt og partikkler igjen etter du satte i sperra osv. Lykke til:)

Er jo en ganske feit olje, så får ihvertfall kjøre inn på den:)

Takker!

Mvh

Gunnar

Bodø

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktigste er vel igrunnen at du fyller på ei eller annen skvip olje, og kjører et par km rolig, tapper av, og så fyller på ny olje..(for å få vaska utav diffen og sånn)

selv monterte jeg bare, trødde i olje, starta opp bilen å rulla litt til motorn var god og varm, og så burna jeg til "banget" kom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider