Gå til innhold

trenger hjelp til bytte av hjullager

Ranger emnet

Stian442

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Audi A4 1996 som det har begynt å rumle i hjullagera forran på. Jeg har kjøpt to nye til min bil på norsk bildelesenter. Tenkte jeg skulle prøve meg på dette selv, men vet ikke hvor vanskelig eller hvor mye jobb dette er. Jeg vet at jeg må ha en presse får å presse på de nye lagera, dette kan jeg få lånt uten problemer men er denne jobben en krevende jobb? Setter pris på hvert minste svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være så vanskelig. Har byttet lager selv på en del biler, og det kommer alt ann på hvor hardt lageret sitter og hvor vanskelig det er å få på det nye. Jo eldre bilene er desto vanskeligere pleier det å være. Men så lenge du har presse, så går jo alt mye greiere :)

Når du skal ta ut det gamle lageret, så kan det være lurt å varme litt for å få det lettere av.

Vet du om det er ett eller to lagere? Hvis det bare er et stort rullelager, så skal du skru det til så hardt du klarer. Hvis det er to lagere (som det ofte er bak) Så skal man ikke skru hardere til enn man klarer med neven.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være så vanskelig. Har byttet lager selv på en del biler, og det kommer alt ann på hvor hardt lageret sitter og hvor vanskelig det er å få på det nye. Jo eldre bilene er desto vanskeligere pleier det å være. Men så lenge du har presse, så går jo alt mye greiere :)

Når du skal ta ut det gamle lageret, så kan det være lurt å varme litt for å få det lettere av.

Vet du om det er ett eller to lagere? Hvis det bare er et stort rullelager, så skal du skru det til så hardt du klarer. Hvis det er to lagere (som det ofte er bak) Så skal man ikke skru hardere til enn man klarer med neven.

Lykke til :)

Tusen takk :) Da prøver jeg meg til uka jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider