240FK Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 noen som har gjort detta. skal ha dn rettstillt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 det går, men sykt trangt og mye modding av motorfeste, eksos osv.... har du bremsekraftforstærker må du lage nytt innsug. Rettstilling av B230 er heller ikke lett, må sveise om oljepumpa og montere B18/B20 bunnpanne. På B19/B21/B23 passer B20 oljepumpa rett i blokka, men ikke på B230, veiva treffer B20 pumpa Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvobrage Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 noen som har gode bilder av denne jobben eller? høres ikke så vanskelig ut bortsett fra innsuget og dårlig plass da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 fant bare et bilde. får jo litt inntrykk av hvordan det ser ut. Ok med plass på eksossiden, værre med innsugssiden. Elles se her http://volvoadventures.com/122B23Turbo.html Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 noen som har gode bilder av denne jobben eller? høres ikke så vanskelig ut bortsett fra innsuget og dårlig plass da:) nei, du bruker vel en uke ca. er ikke så mye jobb! bare det du sier, viser hvor lite erfaring du har! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvobrage Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 er jo såklart litt jobb var ikke sånn jeg mente det, men er jo ikke uoverkommelig som viss du skulle pressa en bigblock nedi der.. og en veke med bilmekk er da ikke så hardt:)men er nok vanskelig å mye måling osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvobrage Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 fant bare et bilde. får jo litt inntrykk av hvordan det ser ut. Ok med plass på eksossiden, værre med innsugssiden. Elles se her http://volvoadventures.com/122B23Turbo.html du har helt orginalt motorrom sant?innsugsiden så litt trang ut ja:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 fant bare et bilde. får jo litt inntrykk av hvordan det ser ut. Ok med plass på eksossiden, værre med innsugssiden. Elles se her http://volvoadventures.com/122B23Turbo.html liten vits å rettstille den der egentli.. var jo ikke no snurbo der engang jo;P hehe.. Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 er jo såklart litt jobb var ikke sånn jeg mente det, men er jo ikke uoverkommelig som viss du skulle pressa en bigblock nedi der.. og en veke med bilmekk er da ikke så hardt:)men er nok vanskelig å mye måling osv. at han sa en uke var nok ironi;) hehe.. hvis du jobber dag og natt, så ja, 1 uke:P hehe, husk du må tilpasse motorfester osv osv da.. med mindre du ikke har fått tak i ferdige da.. Har fått med dere det meste her, men en ting har dere glemt.. Må ha ett clutchdeksel fra en 240 med b20 og m45, ellers får du girkula i benet;) Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvobrage Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 at han sa en uke var nok ironi;) hehe.. hvis du jobber dag og natt, så ja, 1 uke:P hehe, husk du må tilpasse motorfester osv osv da.. med mindre du ikke har fått tak i ferdige da.. Har fått med dere det meste her, men en ting har dere glemt.. Må ha ett clutchdeksel fra en 240 med b20 og m45, ellers får du girkula i benet;) motorfester blir nok laga selv..også må nok girkasse tunnellen utvides rekner jeg med.. cluthdekselet har jeg lest om en plass:)må det vere fra en 75 240 eller er det samme hvilken b20 det kommer fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakapparat Skrevet Mars 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2009 Vet det er "off topic", men jeg kan ikke for mitt bare liv ikke forstå hvorfor noen i det heletatt tenker tanken på å bytte ut en forfullendt B18/20 med det fæle, skakke rakleverket av en B230-motor.... Siter Propeller i innsuget er juks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 motorfester blir nok laga selv..også må nok girkasse tunnellen utvides rekner jeg med.. cluthdekselet har jeg lest om en plass:)må det vere fra en 75 240 eller er det samme hvilken b20 det kommer fra? hvilken som helst b20 nei? du må ha fra en bil som har b20 med m45 kasse :) dvs. 75mod(mulig noen 76) 240 der noen av dem har b20 med m45:) Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvobrage Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 hvilken som helst b20 nei? du må ha fra en bil som har b20 med m45 kasse :) dvs. 75mod(mulig noen 76) 240 der noen av dem har b20 med m45:) ja det jeg trodde:)en kompis av meg har ett liggende:P er forresten i full gang med dette prosjektet jeg nå;)insuget ligger klart her og neste blir vel motorfester osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Hva er vitsen med å rettstille egentlig, blir det dårlig plass til turbo? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 du får ikke plass til B230 bunnpanna, og det blir trangere for både eksos og innsug med en skråstilt motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg