stian90 Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Jeg skal montere en midtkonsoll fra en litt mer utstyrt bil, og den ne midtkonsollen har en sigarettenner bak også. Ikke så viktig, men jeg tenkte å koble den opp når jeg først skal montere denne. Lurte på hvordan jeg kobler den opp. Jord er ikke noe problem, bare setter på en kabelsko og skrur den fast i karrosseriet, men kan jeg f.eks koble den på samme ledning som sigarettenneren i front og bare bytte sikringa i sikringsboksen for sigarettenner fra 10A til 20A, siden det er to stykker gjennom samme. Med tanke på hvis begge tennerne blir brukt samtidig at sikringa tåler mer da det kan bli aktuelt å bruke begge samtidig til f.eks GPS, mobillader, DVD-spiller eller andre ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Sikringen er der for å beskutte ledningen og kontakten i uttaket. De tbeste du kan gjøre er å kople deg på før sikringen og sette inn en ny sikring på den nye kursen. så legge ledning til det nye uttaket. Sikrest og best. vil på ingen måte oppfordre til å bruke en større sikring enn orginalt med mindre du bytter alle ledningene. Siter 2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 At jeg kan legge opp en ny kurs til det nye uttaket gjennom den samme ledningen som går til den andre sig. tenneren også, men at jeg legger en sikring mellom? Som på dette bildet: Ja, jeg er en amatør, men bedre å prøve enn å la vær :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Han mener nok noe ala dette: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Stemmer det esbandos. Siter 2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 legg heller en ny ledning fra batteriet til sigarettennern, og sikre den ved batteriet. I gamle biler legger jeg nesten alltid opp en ekstra strømledning til å drive ekstrautstyr. Så belaster du ikke bilens ledniger hardt og risikerer smeltede kontakter. Dårlig lys i mange biler er foreksempel ofte stort spenningstap i orginalledniger. Både Sierraen jeg hadde og min bestefars Peugeot 305sr brann det i sikringsboksen på grunn av dårlige kontakter på hovedlysa. Fabrikken bruker ofte dårlige ledninger og kontakter ofte bedre å legge opp selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg