Gå til innhold

Vanlige feil på MB 190E?

Ranger emnet


texas_ranger

Anbefalte innlegg

Har hatt 190 selv. grei forsikring men den sto på min far da.

 

Største feilen er RUST. min var eller feilfri sånn ellers men diffen tåler lite juling. men sånn stort sett så er dette gode biler som går langt og er gode å kjøre. vær nøye med å sjekke rust! hjulbuer, kanaler osv.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått med meg at hjulbuene er svakheter på disse bilene. nesten samtlige av de jeg kjenner som har eller har hatt 190 har hjulbuene rusta på.

 

men er det mulig å få tak i en diff med noe sperre til disse?

 

tenker da med ut og innkobling ved hjelp av hydraulikk eller trykkluft.

eller en diff som er sånn ca 90% sperra sånn som man får til bla volvo.:titties:

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust må du påregne. MB 190E ruster som bart metall ute i naturen etter det jeg har sett.:P En bekjent har en 190E og den er vel gått rundt 220k hvis ikke jeg tar feil. Til sammen var det vel 30 rusthull på den og en del rust i gulv, hjulbrønn, kanalene og bakskjermene. Gått et par hundre timer på å fjerne all rusten i allefall. Dette er en med 2.6l motor så den har nok vært sladda litt med før han fikk den.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 4trinns manuel sakene til 190E er helt forferderlig. blir så slappe og ekkel. som og røre i en gryte med en tre sleiv. men 190e jeg av en eller annen yms grunn kjørte hadde ok gir, så er vel slitasje. så er rattet alt alt alt for stort, umulig for lange folk og komme seg bak det.

 

trodde 190e kom i 1,8 - 2.0 - 2.3 cos? - og 2.5 cos?

nei, jeg liker ikke bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 4trinns manuel sakene til 190E er helt forferderlig. blir så slappe og ekkel. som og røre i en gryte med en tre sleiv. men 190e jeg av en eller annen yms grunn kjørte hadde ok gir, så er vel slitasje. så er rattet alt alt alt for stort, umulig for lange folk og komme seg bak det.

 

trodde 190e kom i 1,8 - 2.0 - 2.3 cos? - og 2.5 cos?

 

Grunnen til det du nevner er at foringene i giroverføringen blir slitte. Disse kan byttes.

Rattet er vel også litt mindre på de nyere modellene tror jeg :)

 

190E kommer som:

1,8

2,0(forgasser)

2,0

2,3

2,6

2,3 16V (såkalt cosworth)

2,5 16V

2.0D

2,5D

2,5D turbo

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår