Gå til innhold

Snodige problemer med en b230a.. HASTER

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

SE POST #10

 

 

 

Hei. Har en b230a jeg fikk start på her idag.. Men den høres ut som den ikke går på alle sylindrene. har bytta plugger, ledninger, justert stift og bytta rotor. Samme problemet uansett.. Den vil heller ikke gå skikkelig på tomgang. Må ha litt choke på for at den ikke skal dø ut selv om turtallet er ca rett på 1000.

 

Den jager også endel på tomgang. 800-1300 ca..

 

Legger ved noen filmer..

 

 

th_CLIP0035.jpg

 

th_CLIP0036.jpg

 

th_CLIP0037.jpg

 

th_CLIP0038.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen har jeg kjørt med før. Var helt fin da.. har bare gått 200k. Såvidt innkjørt. :p Så tror neppe det er toppen som er årsaken. Topp-pakninga er gåen mellom oljekanalene og ut. Det kommer olje ut av toppen/blokka..

 

Regreima skal være rimelig rett ja. Er den feil, så er det maks en tann på kammen.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo kjørt med en motor der den var 2 tenner feil. Den gikk ihvertfall mer normalt enn denna motoren. Var bare dårlig aks og bunndrag.. :p

 

Denne motoren funker jo fint på turtall. Er jo på tomgang den er helt kråke..

 

Har også byttet forgassere 3 gang, så er ikke noe der.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.. Nå har jeg fått byttet topp-pakninga å oljelekkasjen så ut til å bli borte. Har også kjøpt nye plugger, samt byttet fordeleren, stiften, kodensatoren og fordelerlokk.. Enda så går ikke bilen på tomgang. Om jeg holder jevn gass slik at turtallet er på rundt 2000rpm, ligger den der ei stund, for å å øke til rundt 4-5000rpm.

 

Tenkte falskluft, så fikk sjekka både innsugspakningen samt forgasserpakningene. Har byttet innsugspakningen, så den er ny. Forgasserpakningene så helt greie ut, å det var ingen lekkasje der. Har sjekket alt rundt innsug og gasser også. Ingen ting som drar falskluft der.

 

Problemet er altså kun på tomgang. Når jeg gir gass og får litt turtall på maskinen, funker den som bare det.. Når jeg da slipper gassen helt, dør den ut.

 

Går også rimelig dårlig uten choke på varm motor.

 

Hva kan være galt her? Nå begynner jeg å bli frustrert. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår