Gå til innhold

Bremsevæske fra bremsekraftforsterkeren 14x - 74'

Ranger emnet

Grub3r

Anbefalte innlegg

Hei,

Så at det minket på bresevæsken i beholderen på bilen:angry: , etter litt inspeksjon så det også ut at bremsekraftforsterkeren lakk. Dette er der hvor hovedbremsesylinderen er koblet til bremsekraftforsterkeren. så at det var våt der og også under på veggen nedover var det våt. Så lurer jeg på hva jeg kan gjøre?

Hva er det som kan lekke? Kan det være pakningen som er gåen eller hele forsterkeren som er gåen? Kan slike ting fikses uten å skifte hele forsterkeren?

all hjelp mottas med takk,

-db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det fuktig rundt feste mellom forsterkeren og hovedsylinderen er det vell sylinderen som lekker i tettningen.

Bremsekraftforsterkeren er jo bare tilkoblet innsuget(Vakuum) og hvis den lekker/er slitt, vil bremsen bli hard, og kanskje lage litt surkle/knirkelyder. Altså ikke noe bremsevæske.

Så skru av hovedsylinderen, og bytt den. Har ikke satt meg så inn i 140-serien ennå, men det er en 74, så er det vell kanskje samme som noen i tidlig 200-serien?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
var det fuktig rundt feste mellom forsterkeren og hovedsylinderen er det vell sylinderen som lekker i tettningen.

Bremsekraftforsterkeren er jo bare tilkoblet innsuget(Vakuum) og hvis den lekker/er slitt, vil bremsen bli hard, og kanskje lage litt surkle/knirkelyder. Altså ikke noe bremsevæske.

Så skru av hovedsylinderen, og bytt den. Har ikke satt meg så inn i 140-serien ennå, men det er en 74, så er det vell kanskje samme som noen i tidlig 200-serien?

Hei og takk for svar, beklager selvsagt sent svar fra min side.

Ja det er fuktig der så sylinderen er skrudd til forsterkeren. Når den står i ro, lekker det ikke, men når jeg har kjørt merker jeg at det er fuktigt der og at det er våt nedover.

Så du mener at det ikke kan være forsterkeren sålenge det er bremsevæske der? Bor i Bergen og så at sylindere koster 1000,- stykket, litt dyrt synes jeg. Er det kanskje noen pakninger jeg kan skifte eller er det en helt bortkastet plan?

takk for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bremser har begynt å bli harde, først trodde jeg det var at forsterkeren ikke fikk vakuum , men så skrudde jeg av slangen og testen, så det var ikke der. men det kan jo være det samme som fast 740 sitt problem, men det har ikke lekt noe væske da.

mvh Jørgen

Ikke hard bremsing, helt vanlig, men jeg hører små dunkelyder når jeg bremser(dette er ikke hver gang heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider