Kimolaptop Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Som mange her sikkert vet, så har jeg problemer med å få bilen min å gå på alle sylindre, den går ikke på sylinder nr.4, hvis jeg teller rett i hvertfall. Hvordan skal jeg "telle sylindrene" på en 16V motor?. Når jeg står framfor bilen og teller fra venstre, så blir det 1 2 3 4 ? stemmer dette. I dag skiftet jeg fordeler og rotor, men det ble ikke noe forskjell. Tenningsrekkefølgen skal være 1342 ?. Når jeg sammenligner systemet med en kompis sin opel ascona, så blir det på en måte helt motsatt på hans bil, der teller man fra høyre og til venstre, men rotoren står også motsatt. Man skulle jo tro at min da er rett ? Jeg ville bare ha dette avklart for å være helt sikker. Setter pris på kjappe svar, da jeg holder på i skrivene stund.. ! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 samme hvilken side du teller i fra, det er rekke følgen som er viktig. 1-3-4-2 er riktig ja. teller du fra høyre mot venstre blir rekkefølgen1(4)-3(2)-4(1)-2(3), noe som også er riktig. har du sjekka at det er krafig gnist på alle sylindre? kommer det bensin? (skru ut 1 og 1 plugg), kjør på startern, da skal det komme bensinstøv opp av plugghullet. Er temmelig sikker på at det enten er tenning eller bensin, meget sjelden det er noen så omfattede skader på en motor at den ikke går i det hele tatt på en sylinder Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimolaptop Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Jeg må si at jeg ble litt usikker av det du skrev, jeg forstår ikke helt. "teller du fra høyre mot venstre blir rekkefølgen1(4)-3(2)-4(1)-2(3), noe som også er riktig" Vil det si at hvis motoren er ved øvre dødpunkt på sylinder nr. 1 (telt fra venstre) så skal rotoren i fordeleren begynne på pluggledninga som går til sylinder nr. 1 først?. Den kommer så til den som går til sylinder nr.3, så til nr. 4 og tilslutt nr. 2. Jeg for ikke den rekkefølgen din til å stemme, og ja jeg er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffa! :) Hvis jeg lar bilen stå å gå i noen minutter for så å ta ut plugg nr. 4. (den som den ikke går på), burde den da ikke være våt hvis det er tennings feil? Og tørr hvis det er bensinfeil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimolaptop Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Siden jeg sjekket registeret i stad, så står motoren slik at merkene på det øvrekamhjulet stemmer med merket på toppdekselet. Hvordan skal da rotoren/fordeleren og tennigsopplegget være da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Da skal rotoren stå på syl nr 1 Pluggen blir våt ja om det kommer bensin og den ikke går.. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Hvordan vet du at den ikke går på nr 4 forresten? Jeg pleier å trekke ut en tennpluggkabel om gangen, da hører man fort om den går eller ikke... kan enten trekke den ut ved pluggen eller ved fordeleren. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimolaptop Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Ok jepp.. men jeg er fortsatt ikke helt med på den der rekkefølgen: 1(4)-3(2)-4(1)-2(3) Men det er nå så. Får fetle meg ut igjen og forske videre. Takk for hjelpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 sånn, skjønner du det ikke nå skjønner du det aldri.... ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Har du sjekka ventilene?? Hadde en corsa en gang, som det var brente ventiler på. Og den putra å blå'a no sykt.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimolaptop Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Vi fant ut at tenninga var rett, så det var nok ikke det som var problemet. Takker for all hjelp.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.