Gå til innhold

Endring av motorytelse?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da må jeg bare stille ett spørsmål når jeg har denne tråden oppe; hvordan blir det med f.eks. avgass da? Hvis man trimmer seg opp en del vil jo selvsagt avgassene bli anderledes; er det slik at man kan få det skrevet inn i vognkortet, eller må man på ett eller annet vis få de ned igjen? :)
Om motoren er 2 eller 20 liter så endres ikke avgassene sålenge den går rent... bare mengden som går opp. Får ikke annet blandingsforhold for det. :)

 

Edit: Hvis du mener trimmer samme motorstørrelse,så vil nok CO / HC og litt sånt påvirkes ja...og da må man frem med triksa.. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren er 2 eller 20 liter så endres ikke avgassene sålenge den går rent... bare mengden som går opp. Får ikke annet blandingsforhold for det. :)

 

Edit: Hvis du mener trimmer samme motorstørrelse,så vil nok CO / HC og litt sånt påvirkes ja...og da må man frem med triksa.. :D

 

Da tenker jeg f.eks. en 3000 ccm (3l) med 200 hester kontra nøyaktig samme motoren som er trimmet opp til 500 hester :) I mitt hode er det da logisk at den ikke vil være like "grønn" lengre ;):yodude:

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ingen hk avgift på veteran bil. (enda i allefall)

-vekt ,hk og volum avgift innført i...tja 96 tror jeg det var.

er bilen din f eks en 88 modell og importert ETTER 96 må du svare avgift hvis du bytter til en større motor.

-fra i år av kan avgift beregnes også etter utslipp! MEN.... man kan ikke bruke disse bruktimportert amerikansk bil da amerikansk måte å beregne dette på ikke godtaes i norge. Hva EU sier her vet jeg ikke.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg f.eks. en 3000 ccm (3l) med 200 hester kontra nøyaktig samme motoren som er trimmet opp til 500 hester :) I mitt hode er det da logisk at den ikke vil være like "grønn" lengre ;):yodude:
Jeg vet om en 3-liter med 280 hk som nå har 650+ og som går renere enn originalbilen... lenge leve datasprutet :D.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår