Turboed1 Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Da må jeg bare stille ett spørsmål når jeg har denne tråden oppe; hvordan blir det med f.eks. avgass da? Hvis man trimmer seg opp en del vil jo selvsagt avgassene bli anderledes; er det slik at man kan få det skrevet inn i vognkortet, eller må man på ett eller annet vis få de ned igjen? :)Om motoren er 2 eller 20 liter så endres ikke avgassene sålenge den går rent... bare mengden som går opp. Får ikke annet blandingsforhold for det. :) Edit: Hvis du mener trimmer samme motorstørrelse,så vil nok CO / HC og litt sånt påvirkes ja...og da må man frem med triksa.. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Om motoren er 2 eller 20 liter så endres ikke avgassene sålenge den går rent... bare mengden som går opp. Får ikke annet blandingsforhold for det. :) Edit: Hvis du mener trimmer samme motorstørrelse,så vil nok CO / HC og litt sånt påvirkes ja...og da må man frem med triksa.. :D Da tenker jeg f.eks. en 3000 ccm (3l) med 200 hester kontra nøyaktig samme motoren som er trimmet opp til 500 hester :) I mitt hode er det da logisk at den ikke vil være like "grønn" lengre ;):yodude: Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 -ingen hk avgift på veteran bil. (enda i allefall) -vekt ,hk og volum avgift innført i...tja 96 tror jeg det var. er bilen din f eks en 88 modell og importert ETTER 96 må du svare avgift hvis du bytter til en større motor. -fra i år av kan avgift beregnes også etter utslipp! MEN.... man kan ikke bruke disse bruktimportert amerikansk bil da amerikansk måte å beregne dette på ikke godtaes i norge. Hva EU sier her vet jeg ikke. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Er vel 15% uten å gjøre noe mer med bilen.. Bytte bremser osv.. Er det et krav som står noen plass? Og i tilfelle hvilkene årsmodeller gjelder det for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Da tenker jeg f.eks. en 3000 ccm (3l) med 200 hester kontra nøyaktig samme motoren som er trimmet opp til 500 hester :) I mitt hode er det da logisk at den ikke vil være like "grønn" lengre ;):yodude:Jeg vet om en 3-liter med 280 hk som nå har 650+ og som går renere enn originalbilen... lenge leve datasprutet :D. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.