Gå til innhold

Spørsmål angående kjøp av Granada

mills_kaviar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å kikker litt rundt på granadaer, men er fåreløpig ikke helt sikker på svakheter og sånt. så jeg lurte på hva jeg må se etter når jeg skal kjøpe granada. en annen ting jeg lurer på om det er mye forskjell på 2,8i og med forgasser? mye forskjell i bensinforbruk og ytelse?

Har kikket litt på denne:

AutoDB.no

liker den siden den er 2-dørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

det du hovedsakelig skal se på er stand på motor og drivverk, samt rust. Mange av disse bilene er entusiasteide, især de med bedre utstyrsgrad og større motor. Og som sagt er en 2.8 2 dørs en meget sjelden og eksklusiv bil, og en litt mer "sporty" granada. Det du skal se etter er; rust i kanaler fremme, spessielt hvis bilen har skvettlapper. Rust i hekk-kant bak, bensintank skinner/branketter, avløp fra tak som renner via bagasjelokket, hengsler og fester på koffertlokket og bakre hjulbuer/skjermkanter.

Ellers er motorene bunn-solide....vær nøye med olje da disse har en tendens til å bruke endel, mest pga feilbruk av olje (fleste er kjørt på mineral-olje) de ble originalt levert med ford Super motorolje som er halvsyntetisk... slakk i bakaksling er vanlig. Forgasser og automatchocke-feil er meget vanlig på solex forgasserne. slakk i vippeakslingen/vippearmer, stor klarering på ventiler som foresaker tikking. Justeres på 0,35mm inn og 0,40mm ut. soting av plugger..(ikke bruk motorcraft plugger...stygg sak, soter igjen, bruk bosch super eller NGK) 2,3L Köln sekser har 115, en 2,8L har 135... torque/dreiemoment er stort sett det samme... Ellers er det ikke så mye å si, lykke til med eventuelt kjøp, drømmebiler å kjøre;)

Ford - gives you more

Granada - "A car made with serious intent for serious men"

Lenke til kommentar
Del på andre sider