Gå til innhold

eu kontroll, hva må jeg fikse?

Ranger emnet


hantler

Anbefalte innlegg

jeg skal ha bilen på eu og så lurer jeg på hva jeg må gjøre noe med.

 

har xenon men det vet jeg at jeg må ta ut å sette i vanelig pære så det er greit.

 

ellers har jeg justerbart senkesett, åsn er reglene der?

Må jeg ha TÜV-papirer?

 

har ikke godkjent det, satt det på selv. blir det et problem?

Ikke tatt forstillingskontroll heller pga vinteren da den ikke er noe lavere enn originalt nå, så har det noe å si?

 

fint med svar om dere VET:P ikke hva dere tror..

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nejda, eneste som skjer med senkesettet er at du får mangel lapp på på senk, dvs at du må på biltilsynet å godkjenne dette med tuv pappirene før etter kontroll på eu.

du må også ta forstillings kontroll før du godkjennenner bilen på biltilsynet, dette må du ha papirene på når du er på biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers har jeg justerbart senkesett, åsn er reglene der?

Må jeg ha TÜV-papirer?

 

har ikke godkjent det, satt det på selv. blir det et problem?

Ikke tatt forstillingskontroll heller pga vinteren da den ikke er noe lavere enn originalt nå, så har det noe å si?

 

 

Såfremst du ikke tar kontrollen hos et verksted som ikke er så nøye så skal senking være skrevet inn i vognkortet.

 

For å få det så må du ha 4-hjulskontroll, justering av lys og justering av lasteavhengig bremseventil, hvis du har en slik.

 

Så må du bestille time hos Vegvesenet for godkjenning der dem ser på hjulvinklene osv, og sjekker at fjær-nr. i Tüv papirene og på fjærene stemmer.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, TAKK folkens! :) ca kostnad tilsammen? blir jo en del kontroller detta:P

 

Jeg betalte ca. 1500.- for 4-hjulskontroll, lysjustering og lastavh.bremseventil hos VW her i Bodø sist jeg gjorde dette.

Så betaler du for nytt vognkort hos Vegvesenet, og det koster ca. 500.-

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ikke for nytt vognkort men jeg betalte for visningstimen hos trafikkstasjonen (450kr?) sist jeg godkjente et senkesett.

 

Hmmm.. rart..

Lenge siden?

Skal ærlig innrømme at det er snart 4år siden jeg var gjennom den suppa sist:klovn:

Men, jeg mener ganske bestemt at summen var for nytt vognkort, fordi selve kontrollen er "gratis".

Kanskje Marvil stikker innom tråden og forteller hva som er rett:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time, møtte opp, kjørte inn, fikk en lapp av kontrolløren og beskjed om at han ikke løfta en finger før jeg hadde vært inne og betalt den i kassa og kunne vise fram kvittering.

 

Så heisa han opp bilen, gløtta på fjørene og tok med seg papirene og satt på et kontor i 3 kvarter mens jeg venta.

 

Dette var i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time, møtte opp, kjørte inn, fikk en lapp av kontrolløren og beskjed om at han ikke løfta en finger før jeg hadde vært inne og betalt den i kassa og kunne vise fram kvittering.

 

Så heisa han opp bilen, gløtta på fjørene og tok med seg papirene og satt på et kontor i 3 kvarter mens jeg venta.

 

Dette var i fjor

 

Med andre en skikkelig servicemann du møtte:chicken:

Men, uansett fin pris for 10minutts jobbing..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket me de jeg kjøpte senkesettet av, fikk TUV papirer også og de sa det ikke var noe problem, bare den ikke blir lavere enn lovlig så har ikke de på eu noe med det. det er bare å henvise til TUV papirer om de på eukontrollen ikke skulle mene det var godkjent.

 

altså skulle jeg ikke trenge verken godkjenning, nytt vognkort eller 4hjulskontroll...

 

"de ser bare at det er uoriginale dempere og vil ha papirer på at de er godkjente osv" sa dem... hm

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket me de jeg kjøpte senkesettet av, fikk TUV papirer også og de sa det ikke var noe problem, bare den ikke blir lavere enn lovlig så har ikke de på eu noe med det. det er bare å henvise til TUV papirer om de på eukontrollen ikke skulle mene det var godkjent.

 

altså skulle jeg ikke trenge verken godkjenning, nytt vognkort eller 4hjulskontroll...

 

"de ser bare at det er uoriginale dempere og vil ha papirer på at de er godkjente osv" sa dem... hm

 

Tror ikke jeg forsto den helt, er det senkefjærer?

Hvis ja så må det godkjennes.

Hvis det er uorginale fjærer med samme høyde osv som de orginale trenger du ikke å godkjenne..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår