Gå til innhold

Tilbake fra EU kontroll

Ranger emnet


supreme

Anbefalte innlegg

Nå er bilen tilbake fra eu kontroll, men gikk ikke supert.

 

bilen har dratt litt til venste egentlig hele tida og der fant de ut at det var ytre endeledd.

hva er egentlig det? noen som har en figur/bilde?

kan jeg skifte det selv, for så å ha den på en forstillingskontroll etterpå? eller er det like greit å la vekstedet ta alt.

 

neste problem er bakdemperne. dette var jeg vel egentlig også klar over. og tror jeg skal begi meg ut på dette selv. lest endel om det å ser ikke så forbanna vannskelig ut, selv om jeg er rookie.

 

har noen forskjellige repair manualer på pcen, og tror det dekker det meste. men er ikke helt sikkert på alle faguttrykka på engelsk (slik som ytre endeledd)

 

takker for all hjelp som kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok greit å bytte denne kula forran, men du skriver ikkje hva passat du har, har du en gammel en så er det lett å bytte dempere, men er det en nyere med feks 4motion så er dette forbi rookie mener eg da, men nå er å mekke bil kun arbeid og liker du å arbeide så får du det til, mitt motto iallefall,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja. glemte det.

er en 94 mod 2.0l stasjonsvogn. ikke noe 4motion her i gården nei.

 

hvor mye må jeg ut med tror dere? for endeledd og støtdempere?

hørt at jeg burde bytte fjører i samme slengen, siden jeg tror de er fra bilen var ny. hva mener dere der?

 

har ikke mekka mye før. men er klar for noen utfordinger!

 

og går det bra og bare sette bilen på jekk mens jeg holder på? så slipper jeg time i hall også, særlig når jeg ikke veit hvor lang tid det kommer til å ta. har garasje den kan stå i så. og vurderer ett par torshov bein.

 

noen som har noen directions på detta endeleddet?

støtdemperene har jeg finni en bra veiledning på, her på forumet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør er å kjøpe deg et par bukker fra for eksempel Biltema til å ha under bilen. Aldri ligg under bilen med bilen bare støttet opp av jekk. Og da mener jeg aldri :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å bytte de delene du skal bytte.. Er jo bare å lese seg fram. Du finner nok ut av det skal du se. :)

 

Nei, ALDRI legg deg under bilen med jekken som støtte.. Har gjort det en gang for å justere clutchen i full fart, å da hadde jeg en liten lekkasje i sylinderen på jekken, så den dalte sakte men sikkert nedover.. Å med meg under å bilen akkurat høyt nok til at jeg kom under, ble det trangt.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, da går jeg får et par slike støttebukker fra biltema. 70 kr stykket;)

 

trenger jeg noe annet spesialverktøy? unntaken fjærspennere.

 

ser de selger noe som heter endeleddsavtrekker og brytegaffel på biltema også. står at de brukes til løsning og demontering av endeledd. trenger jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sparer deg for mye arbeid med slike ja, husk og merke/måle deg til ca hvordan det gammle sto (tell gjenger eller noe), da blir bilen ca normal og kjøre med før du får justert spissingen på et verksted...

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått en tilbud på 3800 kr på verksted. for alt.

 

så lurer litt på om jeg bare skal ta den, er uansett 2000 kr i deler. og da er det bare 1800 for jobb, forstillingskontroll og eu-etterkontroll.

 

veit ikke om det er billig jeg men, ringte ett annet verksted. og der skulle de ha over 5000 for samme jobben.

 

er vel litt litt pingle da for ikke å gjøre det selv men. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått en tilbud på 3800 kr på verksted. for alt.

 

så lurer litt på om jeg bare skal ta den, er uansett 2000 kr i deler. og da er det bare 1800 for jobb, forstillingskontroll og eu-etterkontroll.

 

veit ikke om det er billig jeg men, ringte ett annet verksted. og der skulle de ha over 5000 for samme jobben.

 

er vel litt litt pingle da for ikke å gjøre det selv men. hehe

 

Tror kanskje jeg hadde gjordt det samme. De delene det er snakk om å bytte er rimelig fort gjort på verksted for fagfolk, og da er du spart for mye problemer, siden du er en "rookie" som du sier..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår