Gå til innhold

Gamle Volvoer har bra sikkerhet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

DSC00103.jpg

DSC00102.jpg

 

gikk ut uten en skramme, etter ganske så bra stopp i 60kmt. alle dørene gikk opp. bilen lever den dag i dag.

 

jeg er i alle fall veldig fonøyd, men kan jo selvfølgelig ikke måle seg med en nyere bil. men er jo ingen tvil at dette er en av de billigere bilene mange ungdommer har, med en god del sikkerhet igjen i.

 

føler nyere biler må kondemneres bare de får en liten trøkk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv imponert over Volvos sikkerhet.. Men at dem matcher dagens biler, det gjør dem ikke. Men dem dro skinnet av pølsa tilbake på 70-80-90 tallet og slo det meste innen sikkerhet da.

 

Alle biler har svake punkter når det gjelder krasj. Eldre volvo tåler veldig lite fra siden framme.. Har selv krasjet i Polo i 20 km/t.. Kondemnert!

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye biler er nok mye sikkrere, nye Volvoer er da ganske sikkre, men gamle 240'er og slikt kan nok ikke måle seg opp mot nye biler.

 

men, 240 er en relativt solid bil da, hadde 30km/t inn i en vegg med min engang, knuste blinklysglasset på hjørnet, og ble noen striper i den svarte plastikk fangeren, hadde det vært en ny bil, hadde det vært en sikker kolisjon og alt det, men mye mere hadde knust, og reperasjonene ville vært ganske dyre :p

 

Nyere biler har deformasjons soner eller hva en kaller det, hvor bilen gir etter, men dytter ting unna folkene i bilen, motoren forsvinner under bilen osv. 240 er og blir en gammel bil, sikkerhets utstyr vil nok fortsette og bli bedre og, om 20 år kaller ve renaulten for en gammel usikker bil :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye biler er nok mye sikkrere, nye Volvoer er da ganske sikkre, men gamle 240'er og slikt kan nok ikke måle seg opp mot nye biler.

 

men, 240 er en relativt solid bil da, hadde 30km/t inn i en vegg med min engang, knuste blinklysglasset på hjørnet, og ble noen striper i den svarte plastikk fangeren, hadde det vært en ny bil, hadde det vært en sikker kolisjon og alt det, men mye mere hadde knust, og reperasjonene ville vært ganske dyre :p

 

Nyere biler har deformasjons soner eller hva en kaller det, hvor bilen gir etter, men dytter ting unna folkene i bilen, motoren forsvinner under bilen osv. 240 er og blir en gammel bil, sikkerhets utstyr vil nok fortsette og bli bedre og, om 20 år kaller ve renaulten for en gammel usikker bil :p

 

words :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye biler er nok mye sikkrere, nye Volvoer er da ganske sikkre, men gamle 240'er og slikt kan nok ikke måle seg opp mot nye biler.

 

men, 240 er en relativt solid bil da, hadde 30km/t inn i en vegg med min engang, knuste blinklysglasset på hjørnet, og ble noen striper i den svarte plastikk fangeren, hadde det vært en ny bil, hadde det vært en sikker kolisjon og alt det, men mye mere hadde knust, og reperasjonene ville vært ganske dyre :p

 

Nyere biler har deformasjons soner eller hva en kaller det, hvor bilen gir etter, men dytter ting unna folkene i bilen, motoren forsvinner under bilen osv. 240 er og blir en gammel bil, sikkerhets utstyr vil nok fortsette og bli bedre og, om 20 år kaller ve renaulten for en gammel usikker bil :p

 

Helt sant, det er nytter ikke å poste en sånn tråd her på forumet heller, det virker nesten som om trådstarter er ute etter å skape en kranglete diskusjon, jeg tror alle er enige om at volvo hadde en overlegen sikker het på 80 tallet, sammenlign en 240\740 med en sierra a;)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan ikke dra fram rally crash filmer ... da kan jeg komme med bilcross poloen min å kjøre gjennom de gamle 240ene deres å gå ut etterpå... en rallybil har ca 0 relevans til hvor sikker bilen er orginalt!

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan jeg komme med bilcross poloen min å kjøre gjennom de gamle 240ene deres å gå ut etterpå

 

Hvis du klarer å kjøre gjennom bilen min skal jeg dekke reise, opphold, tapt arbeidsinntekt og reparsjonskostnader av poloen din.

 

Dersom du ikke klarer det må du dekke det selv, pluss gjøre opp for skadene du har påført bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å kjøre gjennom bilen min skal jeg dekke reise, opphold, tapt arbeidsinntekt og reparsjonskostnader av poloen din.

 

Dersom du ikke klarer det må du dekke det selv, pluss gjøre opp for skadene du har påført bilen :D

 

HAHA, dagens. Polo tåler ikke en dritt, selv MED bur :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår