Gå til innhold

Hvilket DA poleringskit?

Ranger emnet


k9v

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe en DA maskin, som jeg vil bruke til polering, fjerning av riper og swirls og til å legge på voks osv. Jeg vil gå for en USA maskin med skjøteledning og en enkel 220v omformer.

 

Ser at Autogeek har flere typer maskiner og enda flere typer kit. Den jeg har sett litt på er Porter Cable 7424, med Poorboys kitet "Poorboy’s World Porter Cable 7424 Polish & Protect Kit".

 

Til dere som KAN dette, hvilket kit mener dere er best til mitt behov? Og hvilke produkter eller utstyr trenger jeg utover dette?

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definivt kjøpt dette kittet fra england:

 

Meguiars G220 - Complete Meguiars Kit

 

Da slipper du omformer som koster ganske mye siden disse maskinene trekker en del strøm. Og det følger med en god poleringskombo med pads.

 

Da mangler du bare en sealer/voks avhengig av hva du foretrekker. Noen aktuelle alternativer er vel, MG21, Wolfgang deep gloss paint sealant, Chemical guys jetseal, pinnacle souveran liguid/paste wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars kitet har jo nesten alt du trenger. Eneste ekstra man trenger å kjøpe er jo MG21 og noen MF kluter...

 

Hvilket produkt er MG21? har ikke helt kontrollen på alle de betegnelsene ennå.

 

Når det gjelder pads, spiller det noen rolle hvilken fabrikant disse har? Passer alt om hverandre, eller må man kjøpe Meg. sine produkter?

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke NXT wax som sealer ja. Du kan legge sealer for hånd eller med en fin pute til maskin Megs sin beige W9006 eller noe sånt.

 

Lake Country padsene fra Scandicshine er også veldig bra, og ikke minst billigere.

 

Da går jeg for Meguiars sin maskin, synd den ikke er på lager ennå hos cleanyourcar UK.

 

Jeg tenkte også å kjøpe dette accessories kitet fra autogeek:

Complete Dual Action Accessory Kit with CCS pads!

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Har bestemt meg for å kjøpe en DA maskin, som jeg vil bruke til polering, fjerning av riper og swirls og til å legge på voks osv. Jeg vil gå for en USA maskin med skjøteledning og en enkel 220v omformer.

 

Ser at Autogeek har flere typer maskiner og enda flere typer kit. Den jeg har sett litt på er Porter Cable 7424, med Poorboys kitet "Poorboy’s World Porter Cable 7424 Polish & Protect Kit".

 

Har selv bestilt meg en Porter cable maskin fra autogeek. Har letet opp og ned på diverse forum, etter en spenningsomformer fra 230v til 110v med USA kontakt.

 

Syns det var lite i kitet i forhold til prisen. Man få mye mer med et av Portercable kitene. Man får jo kjøpt enkle omformere på Clas Ohlson? Til ca. en hundrelapp

__________________

 

Glem Clas ohlsen, største de har er på 300w og koster 998.

Maskinen trekker 3,7amper på 110v, = 407watt, skulle holdt med en omformer på 500W. Billigste omformer jeg har finnet er på http://www.tgelectronics.no/ , gå inn i nettbutikken og se etter convertere. De har en på 500Watt til 806kr, og en på 1000Watt til 1237kr, det er billig i forhold til diverse andre steder. Håper denne informasjon var til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår