k9v Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Har bestemt meg for å kjøpe en DA maskin, som jeg vil bruke til polering, fjerning av riper og swirls og til å legge på voks osv. Jeg vil gå for en USA maskin med skjøteledning og en enkel 220v omformer. Ser at Autogeek har flere typer maskiner og enda flere typer kit. Den jeg har sett litt på er Porter Cable 7424, med Poorboys kitet "Poorboy’s World Porter Cable 7424 Polish & Protect Kit". Til dere som KAN dette, hvilket kit mener dere er best til mitt behov? Og hvilke produkter eller utstyr trenger jeg utover dette? Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Ville definivt kjøpt dette kittet fra england: Meguiars G220 - Complete Meguiars Kit Da slipper du omformer som koster ganske mye siden disse maskinene trekker en del strøm. Og det følger med en god poleringskombo med pads. Da mangler du bare en sealer/voks avhengig av hva du foretrekker. Noen aktuelle alternativer er vel, MG21, Wolfgang deep gloss paint sealant, Chemical guys jetseal, pinnacle souveran liguid/paste wax. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Syns det var lite i kitet i forhold til prisen. Man få mye mer med et av Portercable kitene. Man får jo kjøpt enkle omformere på Clas Ohlson? Til ca. en hundrelapp Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 tviler på at du finner en "kraftig" nok omformer for en hundrelapp Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Meguiars kitet har jo nesten alt du trenger. Eneste ekstra man trenger å kjøpe er jo MG21 og noen MF kluter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 tviler på at du finner en "kraftig" nok omformer for en hundrelapp Mulig.. noen som vet hva en omformer i den klassen jeg trenger, koster? og hvor man får tak i det. Tror maskinen drar ca 400-500watt, men er ikke sikker. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Meguiars kitet har jo nesten alt du trenger. Eneste ekstra man trenger å kjøpe er jo MG21 og noen MF kluter... Hvilket produkt er MG21? har ikke helt kontrollen på alle de betegnelsene ennå. Når det gjelder pads, spiller det noen rolle hvilken fabrikant disse har? Passer alt om hverandre, eller må man kjøpe Meg. sine produkter? Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Mg 21 er en lakkforsegling. Synthetic Sealant som den heter. Trenger ikke være Megs sine puter men de er kanongode å jobbe med. Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Kan jeg bruke NXT wax som sealant? Hvilken pad er god til å legge på voks? Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Du kan bruke NXT wax som sealer ja. Du kan legge sealer for hånd eller med en fin pute til maskin Megs sin beige W9006 eller noe sånt. Lake Country padsene fra Scandicshine er også veldig bra, og ikke minst billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet April 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Du kan bruke NXT wax som sealer ja. Du kan legge sealer for hånd eller med en fin pute til maskin Megs sin beige W9006 eller noe sånt. Lake Country padsene fra Scandicshine er også veldig bra, og ikke minst billigere. Da går jeg for Meguiars sin maskin, synd den ikke er på lager ennå hos cleanyourcar UK. Jeg tenkte også å kjøpe dette accessories kitet fra autogeek: Complete Dual Action Accessory Kit with CCS pads! Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrover1979 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Jeg har også tenkt på pads fra lake country. Skal kjøpe Dual Action maskin fra biltema. hva er best, originale cyclo pads eller CCS pads fra lake country? begge er tilsalgs hos http://www.scandicshine.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigerboy25 Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Har bestemt meg for å kjøpe en DA maskin, som jeg vil bruke til polering, fjerning av riper og swirls og til å legge på voks osv. Jeg vil gå for en USA maskin med skjøteledning og en enkel 220v omformer. Ser at Autogeek har flere typer maskiner og enda flere typer kit. Den jeg har sett litt på er Porter Cable 7424, med Poorboys kitet "Poorboy’s World Porter Cable 7424 Polish & Protect Kit". Har selv bestilt meg en Porter cable maskin fra autogeek. Har letet opp og ned på diverse forum, etter en spenningsomformer fra 230v til 110v med USA kontakt. Syns det var lite i kitet i forhold til prisen. Man få mye mer med et av Portercable kitene. Man får jo kjøpt enkle omformere på Clas Ohlson? Til ca. en hundrelapp __________________ Glem Clas ohlsen, største de har er på 300w og koster 998. Maskinen trekker 3,7amper på 110v, = 407watt, skulle holdt med en omformer på 500W. Billigste omformer jeg har finnet er på http://www.tgelectronics.no/ , gå inn i nettbutikken og se etter convertere. De har en på 500Watt til 806kr, og en på 1000Watt til 1237kr, det er billig i forhold til diverse andre steder. Håper denne informasjon var til noe hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martin_sladde Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Meguiars G220 Dual Action Machine Polisher fra Monza Car Care i UK. Samme pris og du får med fire stk. MF-kluter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg