Gå til innhold

Effektbehov for russebilanlegg

Ranger emnet

Russ-08

Anbefalte innlegg

Men fire timer er jo litt lite :P

Noen anmodning til hvor mange watt jeg evt må ha om jeg skal ha aggregat? Tar vel en stund å lade disse batteriene på dynamon?

Hva med en god batterilader? Får opptil 50A, såvidt jeg husker. De starter på 12A til rundt 1000,- og oppover er det vel bare prisen (og 50A) som begrenser dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi har jo en god batterilader, men på russetreff er det nok ikke like greit å bare låne strøm her og der, regner jeg med. Kan jo alltids ta med en lader og få en av jentene på søstervanen til å bruke litt sjarm på arrangørene da ;)

Prøv å lei et aggergat til russetreffene..så bare setter dere den ut og kobler den til batteri...så tror jeg det vil gå greit :) Men kan tømme seg hvis dere spiller kanskje 4++ timer full guffe...Du vil legge merke til at det vil bli dårligere lyd desto lenger du spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var russ ifjor og det å låne strøm på treff er nok ikke verdens enkleste oppgave desverre.

vi hadde et rele som var koblet mellom batteriene vi hadde bak og det ene batteriet forran. så kobler du slik at når dynamoen lader (bilen går) er det kontakt mellom alle batterier slik at di bak også lades opp av dynamoen, mens når bilen ikke går er det ikke kontakt.

slik slipper dere at dere spiller dere tomme for strøm og ikke får start på bilen.

vi hadde et maxxima 900 (tror det var det det het) og 2stk 12 volts lastebilbatterier bak, i tillegg til det orginale batteriet forran, da kunne vi spille full pupp i ca 20-30min før det var tomt;)

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var russ ifjor og det å låne strøm på treff er nok ikke verdens enkleste oppgave desverre.

vi hadde et rele som var koblet mellom batteriene vi hadde bak og det ene batteriet forran. så kobler du slik at når dynamoen lader (bilen går) er det kontakt mellom alle batterier slik at di bak også lades opp av dynamoen, mens når bilen ikke går er det ikke kontakt.

slik slipper dere at dere spiller dere tomme for strøm og ikke får start på bilen.

vi hadde et maxxima 900 (tror det var det det het) og 2stk 12 volts lastebilbatterier bak, i tillegg til det orginale batteriet forran, da kunne vi spille full pupp i ca 20-30min før det var tomt;)

-Rtbuggie

Lettere er det ikke :) LADERELE FTW!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider