BoomBoxx Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Men fire timer er jo litt lite :PNoen anmodning til hvor mange watt jeg evt må ha om jeg skal ha aggregat? Tar vel en stund å lade disse batteriene på dynamon? Hva med en god batterilader? Får opptil 50A, såvidt jeg husker. De starter på 12A til rundt 1000,- og oppover er det vel bare prisen (og 50A) som begrenser dere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Russ-08 Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Joda, vi har jo en god batterilader, men på russetreff er det nok ikke like greit å bare låne strøm her og der, regner jeg med. Kan jo alltids ta med en lader og få en av jentene på søstervanen til å bruke litt sjarm på arrangørene da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivelo Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Joda, vi har jo en god batterilader, men på russetreff er det nok ikke like greit å bare låne strøm her og der, regner jeg med. Kan jo alltids ta med en lader og få en av jentene på søstervanen til å bruke litt sjarm på arrangørene da ;) Prøv å lei et aggergat til russetreffene..så bare setter dere den ut og kobler den til batteri...så tror jeg det vil gå greit :) Men kan tømme seg hvis dere spiller kanskje 4++ timer full guffe...Du vil legge merke til at det vil bli dårligere lyd desto lenger du spiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 jeg var russ ifjor og det å låne strøm på treff er nok ikke verdens enkleste oppgave desverre. vi hadde et rele som var koblet mellom batteriene vi hadde bak og det ene batteriet forran. så kobler du slik at når dynamoen lader (bilen går) er det kontakt mellom alle batterier slik at di bak også lades opp av dynamoen, mens når bilen ikke går er det ikke kontakt. slik slipper dere at dere spiller dere tomme for strøm og ikke får start på bilen. vi hadde et maxxima 900 (tror det var det det het) og 2stk 12 volts lastebilbatterier bak, i tillegg til det orginale batteriet forran, da kunne vi spille full pupp i ca 20-30min før det var tomt;) -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivelo Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 jeg var russ ifjor og det å låne strøm på treff er nok ikke verdens enkleste oppgave desverre. vi hadde et rele som var koblet mellom batteriene vi hadde bak og det ene batteriet forran. så kobler du slik at når dynamoen lader (bilen går) er det kontakt mellom alle batterier slik at di bak også lades opp av dynamoen, mens når bilen ikke går er det ikke kontakt. slik slipper dere at dere spiller dere tomme for strøm og ikke får start på bilen. vi hadde et maxxima 900 (tror det var det det het) og 2stk 12 volts lastebilbatterier bak, i tillegg til det orginale batteriet forran, da kunne vi spille full pupp i ca 20-30min før det var tomt;) -Rtbuggie Lettere er det ikke :) LADERELE FTW!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Kan fortsatt spille like kort før man trenger påfyll, forskjellen er bare at du får start likevel (bagateller :P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg