Rolla_RS Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Har søkt litt rundt her på forumet og nettet, men har ikke funnet noe som viser/forklarer på en skikkelig måte hvordan dett gjøres. Har kjøpt meg 9x16" felger så det må breddes en god centimeter. Noen ideer? Har valset før,men følte ikke det ble helt vellyket + at det er jo begrenset for hvor mye du klarer å valse ut. Alle tips er velkommen Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Du får høre med http://www.veng.no om de kan klare å produsere karosserideler til din bil som dekker over/passer til dine felger. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rwd 4ever Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 står noen tips her vis ikke du har sett det da....... http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=19283 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by rwd 4ever står noen tips her vis ikke du har sett det da....... http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=19283 Leste gjennom det her i sted. Men fikk liksom ikke helt greie på hva som egentlig ble gjort. Tenkte kansje å skjære vekk den originale hjulbuen og punkte på en som er litt breiere som feks golf eller noe slikt. Vet egentlig ikke. Håpte på at det var noen bredde guruer her på forumet :) Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet November 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Noen andre som har noen tips å komme med? Må da være noen som har gjort dette eller vet om noen som har gjort det? Ingen ting er for dumt og ingenting er for avansert! Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 en cm tar du med å valse.. lån valseverktøy av noen, eller få noen som har gjort det før til å gjøre det.. veit om flere som har gjort dette med bra resultat, men har ikke prøvd det selv enda.. (jeg skal prøve engang) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Litt kjipt med tanke på hjulbuelisten din da. Den vil jo bli for kort. Hvis den ikke skal bort da? Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 tror ikke dette har noe å si ved 1cm bredding.. men det er jo et poeng.. har som sagt aldri gjort dette selv før.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Med det samme det er en post om dette. Hva er valsing av hjulbuer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet November 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Har valset de allerede. 17" passer ikke bare rett på en corolla :D Må nok litt mer brutale metoder til her i gården. Skal gjøres skikkelig når jeg først setter i gang. Derfor er ikke valsing et alternativ. Det er liksom ikke mer å "bøye" på. Men valsing er å "bøye" ut skjermkanten med et apperat som festes likt som en felg og dreies runt i hjulbuen. Kort fortalt :D Men trenger flere forslag. Keep'em comming... Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Rolla_RS Har valset de allerede. 17" passer ikke bare rett på en corolla :D Må nok litt mer brutale metoder til her i gården. Skal gjøres skikkelig når jeg først setter i gang. Derfor er ikke valsing et alternativ. Det er liksom ikke mer å "bøye" på. Men valsing er å "bøye" ut skjermkanten med et apperat som festes likt som en felg og dreies runt i hjulbuen. Kort fortalt :D Men trenger flere forslag. Keep'em comming... Kan jo valse helt nye,brede skjermer/breddere i et engelsk hjul da....da kan du få dem eksakt som du vil. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froorf Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 er lett og dra ut skjermen 1-2 cm uten og måtte lakkere om hjulbuene. har sett at noen har dratt ut hjulbuen ca 6-7 cm medvalsemaskin. (festet på spindelen) men da måtte buen lakkeres/spakles . (skulle ha m5 felger på 320 e36 cab. fikk faktisk hjulbuen jevnt med felgkanten) -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 jeg har en stor tråd om dette under teknikk. du kan jo søke etter den.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Takker for svarene. Skal nok sveise på en bredere kant. Men helst en som passer rimelig bra, slik at det ikke blir så mye sparkling. Har sett noen som lager et slags stilas for så å punkte en plate på utsiden igjen. Noen som har prøvd dette? Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg