Gå til innhold

Hvilken olje under montering?

Ranger emnet


ole180

Anbefalte innlegg

Har nå fått stempler og staker fra statene, men var ein som sa t meg igår at eg måtte ha ei spesiell olje når eg sku montera...

noen som har erfaringer og vett hvilke olje, hvor den skal brukes?

 

Og hvilken klaring har dere på fjærene når den står i sylinderen?

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på pasta for å få korrekt moment på skruer og muttere så kan jeg anbefale guffa som ARP leverer med sine skruer. Den sørger for at momentet benyttes til å forankre delene istedet for å koke bort som gjengemotstand.

 

Hvis du derimot tenker på hva slags olje som bør helles på motoren første gang du starter så kan du bruke samme olje som du skal bruke til vanlig.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kass olje meiner du er best da?

 

Den olja man har tenkt å benytte på motoren til vanlig. Gjerne en god syntetisk olje.

 

Kjør inn m Agip 10-60 Racing du..

 

Du er vel nesten forpliktet til å anbefale Agip, men jeg synes nok en varmviskositet på 60 er for tykk til vanlig bruk. Medmindre motoren er konstruert for det velogmerke.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den olja man har tenkt å benytte på motoren til vanlig. Gjerne en god syntetisk olje.

 

 

 

Du er vel nesten forpliktet til å anbefale Agip, men jeg synes nok en varmviskositet på 60 er for tykk til vanlig bruk. Medmindre motoren er konstruert for det velogmerke.

 

Hehe... Ingen fare m å anbefale det ihvertfall, viser seg i store internasjonale tester at den slår de andre som Mobil1, Castrol osv..

Har jo mange alternativer der for en gatemotor... F eks Agip HTS Extra 5w-40...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god syntetisk olje duger fint..bare ikke bruk mineral.

Mineral har dårlige rense-egenskaper, og en nyoverhalt motor har en del dritt i seg.

 

Skal forøvrig bytte olje etter 1000km første gang etter overhaling...så legg det inn i budsjettet.

 

Klaringene til stempelringene skal da være det samme på smidd og støpt? Er bare stempelet det er forskjell på...og det skal du vel ikke måle så mye mener jeg å huske.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår