31337 Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Sitat Originally posted by kas jepp.den klarte ikke de lovte 405 kmt men nermere 340 eller noe sånt så den mistet statusen som verdens raskeste serieprod bil mvh Snodig at den mistet en status den aldri har hatt, med tanke på at den ikke er i produksjon enda... og få en link til info som sier den bare går i 340 takk. Siter what Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Sitat Originally posted by 31337 Snodig at den mistet en status den aldri har hatt, med tanke på at den ikke er i produksjon enda... og få en link til info som sier den bare går i 340 takk. -- A worthy successor to the elegant and powerful Bugattis of the past, the Veyron 16·4 is powered by a 1001-horsepower W16 quad-turbocharged 8.0-liter engine with all-wheel drive. Bugatti claims this new super car will reach a speed of 252 mph (405 kmt). Acceleration is also impressive–the Veyron can reach 180 mph (289) in just 14 seconds! -- Some fist: The mid-engine Veyron's original power unit was an 18-cylinder in three banks, but this has been replaced by a 90-degree W-16. Each eight-cylinder bank is remarkably compact thanks to the disposition of its cylinders in a narrow vee as in so many VW Group designs. The 16, which first powered a Veyron prototype in August 2002, displaces an ample 7993 cc--that's 488 cubic inches. Equipped with four turbochargers, this powerplant is now developing--wait for it--a staggering 1200 horsepower. It will be detuned to only 1001 horsepower (a mere 987 ponies in U.S. trim) for production. -- The UK's Ricardo is engineering and building its four-wheel-drive system and twin-clutch seven-speed transaxle, which will take the new Bugatti to 155 mph in fourth gear, 193 in fifth, 224 in sixth, and a record-shattering 252 mph in seventh. -- That 252 mph isn't quite ready for delivery, says a source close to the car's development. It's stable up to 200 mph, with its automatic rear-wing extension, but it needs some work above that. Nor is the complicated driveline ready: The engine's 920 pound-feet of torque are tearing up its transmission's gears, creating what one engineer calls "tooth salad." Michelin hasn't completed development of its critical PAX-system run-flat tires. But VW's Audi Group has the resources to solve these problems. -- Over four to five years, Bugatti Automobiles SAS expects to produce some 300 Veyrons. Orders are already rolling in for this ultimate conversation piece, priced at the Euro equivalent of $1,175,000. During dinner at Monaco, I had one confirmed order on my left and four on my right, so the future of this Bugatti--an automotive Harry Winston diamond--seems bright. All they have to do is get it to work--and get it to market -- The Veyron 16·4 is expected to sell for more than $1 million. Only a few dozen cars will be produced each year and total production will be limited to 300, guaranteeing the limited number and exclusivity of the original Bugattis. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Mener jeg det står at han har allerede en mclaren.... Det sier vel at mannen liker litt fart og ikke minst fete biler.. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvoMan1380461453 Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=201775 Mannen har nemlig reservert seg å kunne kjøpe en av de ytterst få utgavene av superbilen Bugatti Veyron, til over åtte millioner kroner. Ifølge Finansavisen ville bilen totalt kostet 16-17 millioner kroner, hvis den skulle importeres til Norge. Fredly ønsket i går kveld ikke å kommentere bilplanene overfor VG. Dersom han kjøper det supereksklusive fartsmonsteret, får han virkelig en unik bil. Bilen er utstyrt med to V8-motorer med til sammen 1001 hestekrefter. Den bruker 2,9 sekunder på å akselerere til 100 kilometer i timen. Den dobbelte hastigheten oppnås etter 6,8 sekunder. Toppfarten er hele 406 kilometer i timen. Det skal bygges 100 eksemplarer av bilen på fabrikken utenfor Strasbourg i Frankrike. UP kan ta det med ro. Etter det VG kjenner til, er det uaktuelt for Fredly å hente bilen til Norge. Siter King Of StreetRacing Av me klærne på me klærne opp i trærne sug på tærne...Dæven du e pære :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Sitat Originally posted by EvoMan http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=201775 UP kan ta det med ro. Etter det VG kjenner til, er det uaktuelt for Fredly å hente bilen til Norge. Det var jo synd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.