Gå til innhold

Hjelp til godlyd...

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere bilen mitt litt lysmessig. Har ikke tenkt å bruke så jævlig med penger på dette pga jeg er egentlig ikke så intresert i anlegg, eneste er at det låter bra og ikke koster skjorta. Slik det er i dag har jeg en 4x40 watt mp3 spiller og bare 2 høytalere på 13 cm som er plassert bak i bagasjerommet på en slags hylle ved siden av hatthyllen.

Lyden er egentlig grei den, det er veldig klar og fin lyd, men noe dyp bass er det ikke. Så, det jeg trenger hjelp til er å få litt mer lyd ut av dette uten å gjøre for store inngrep i lommeboka og i bilen.

Jeg tenkte først å bytte de orginale høytalerene med noen litt kraftigere, så tenkte jeg å kjøpe meg en sub og forsterker. eventuelt Aktviv sub med innebygget forsterker.

Er en aktiv sub et bra alternativ? Har hørt at de skal være veldig gode pga det er lett å drive f.eks en 8 i forhold til en 10"/12 vanlig...

Noen som har noen bra tips eller råd. F.eks merker osv... Hvor de har de forskjellige. Bor i Bergen-

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aktiv subb er et veldig bra alternativ. har en aktiv 12" fra vibe i bilen min og den spiller kjempe bra. Det som er fordelen med en aktiv subb er at den er lett og montere, lett å demontere og en tar liten plass siden alt sitter i samme kasse. skal du ha en liten og enkel subb kan jeg anbefale en som heter vibe ac 10 aktiv. det vil si en aktiv 10" i båndpass kasse. den vant lett over de andre subbene i en test som var i et svenskt bla som heter stereo.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soundpressure i lillestrøm som jeg jobber for selger denne. sjekk

http://www.vibeaudio.co.uk/ der finner du den. den koster 5177,- og jeg har en igjen. i følge testen som det bladet er det den beste aktive subben i den prisklassen og det var mange andre med i testen. blant annet sony, mac audio, calrion og velocity. sist i testen atår det vibe gir helt enkelt mer 1000kr extra go lyd bass og vi er mektig imponert over den lille 10"

kan garantere at du ikke blir missfornøyd

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000? Ja, ja... Hadde egentlig tenkt å bruke minimalt med cash på anlegg. Har alt kjøpt meg en mp3 spiller. Bilen min står nemlig i en felles garasje med rundt 150 andre biler helt ubeskyttet og uten alarm. Det har også vært en del tyverier der i den senere tid, så jeg vil ikke ha for store verdier i bilen min.

Jeg vil ha mest mulig for minst mulig. - hvis du skjønner?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider