Gå til innhold

Montering av senkesett-audi 80 b4

Ranger emnet

acemaster

Anbefalte innlegg

Kom heim fra skolen i dag og såg en stoor pakke utenfor døra :D Fikk senkesette tilsendt fra tyskland , det ble supersport 60/40 :)

Tenkte jeg skulle ha det på i løpet av helga og da lurer jeg på om noen kunne forklart meg litt nærmere hvordan jeg skal gjøre det, hva utstyr jeg trenger og sånt? :)

Skal gjøre det i lag med en kompis som har mye mer peiling enn meg men tror han også er litt usikker!

Så tips og sånt godtas gjerne :D

Hilsen Acemaster

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer lange med skralle med diverse piper og en fjørklemme;)

Ute med demperen (med fjør selfølgelig), spenn opp i skrustikka, klem sammen fjøra med klemma, skru av toppskåla, av med fjør, spenn av fjøra, på med ny fjør og den samme prosedyren, bare omvendt:)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med det, men trengte du noe spesialverktøy? ;-)

Fjær klemmer må du nesten ha da, og det er lurt å ha disse greiene som du får styrekulene ut med, da jeg hadde litt problem å få mine ut. Måtte kakke masse og da ødela jeg gjengene på den ene helt øverst! Men fikk gjenga det igjen! :)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skru på nye fjærer. Men den mutra på toppen.. hvordan fikk du den av? Så den slik ut?

DSC00044.jpg

Ja den gjor det! var ikke noe problem å få den av , bare bruke en vanli pipenøkkel? 22mm!? hvis jeg ikke tar feil.

Får ikke du den av ?:S

Og foresten så kan du ta og sjekke fjærbeinsforinger og evt. skifte de før du skal på firehjulskontroll, glemte å gjøre de på min men skal ikke på firehjulskontroll før om onsdag så jeg tar og skifte den ene som var gåen hos meg i morgen! KOsta meg 200kr på bilxtra.

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider