Gå til innhold

Turbo fra Østen....

Ranger emnet


turbotom

Anbefalte innlegg

Det finnes utallige Kina-kopier av kjente turbomerker på markedet, og jeg lurer på om noen har noen gode eller dårlige erfaringer med slike? Levetid, ytelse og generell kvalitet?

 

Kan man spare tusenlapper her, eller er det penger ut av vinduet?

Et par av de tidligere kompressorhusene var limt sammen..med kontaktlim. Og så pusset og malt grå. Lader man under 1 bar (amerikanerene generelt lader jo ittno' ) lever de som oftest en stund. De dytter luft,så litt krutt blir det jo... Fleste jeg har sett har gått så tungt at de våkner oftest etter å ha hatt gassen i bunn i noen sec. Dog,noen har vært greie. Et mandagseksemplar derfra er best brukt som dregg,men får man en de har vært heldige med (kvalitetskontroll i mainland Kina består av å se om den ser ok ut...ikke om den virker) så får man en som varer greit og som holder en stund.

 

Forvent bare ikke at snurra du får noensinne har sett et "Hot Gas Test Stand" og at kompressorkartet kommer fra utskriften derfra. Det er bare et originalt Garrett eller ditto kart som er lagt med for et snev av "professionalisme" og har ikke i noe tilfelle stemt med aktuelle diametere eller kapasiteter på kompressor eller turbin,som oftest kalles "T04/T3" eller så selv om 99% av delene i den turboen består av dårlige kopier av 70-talls prototype KKK/Borg-Warner-komponenter... til utgamle K27 og sånt.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster en brukt K04 sammenlignet med en Kina-turbo?

 

 

Eirik

En brukt,men ok K04 burde vel ligge på rundt 2-4 lapper avhengig av han som selger og stand tenker jeg...ny er den vel oppe i 6-9 lapper. Eller mer,hvis man handler hos visse forhandlere...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brukt,men ok K04 burde vel ligge på rundt 2-4 lapper avhengig av han som selger og stand tenker jeg...ny er den vel oppe i 6-9 lapper. Eller mer,hvis man handler hos visse forhandlere...

 

Har du noen erfaringer med A-dekk.no som selger turbokit til bl.a Bmw? Der har de Garret kopier og slikt... Hvordan er det evt. å få overhalt noe sånn kopigreier? Er vel bare å kaste om det skulle bli noe krøll?

 

Men den eneste måten å finne ut om det er noe futt i det, er vel å prøve en! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen erfaringer med A-dekk.no som selger turbokit til bl.a Bmw? Der har de Garret kopier og slikt... Hvordan er det evt. å få overhalt noe sånn kopigreier? Er vel bare å kaste om det skulle bli noe krøll?

 

Men den eneste måten å finne ut om det er noe futt i det, er vel å prøve en! hehe!

De fleste Garrett-kopiene (som har gamle,men ihvertfall Garrett-biter) skal visstnok kunne bruke originale Garrett tetninger og sånn... men de koster omtrent 40% av kopiens nypris...hos forhandler,vel og merke.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår