Gå til innhold

Overhaling b230fk... Spørsmål

Ranger emnet


fast_740

Anbefalte innlegg

Trenger råd fra folk med erfaring, eller man må vite:)

 

Skal levere blokka til boring neste uke tenkte jeg.

Skal bestille noen deler fra Pedersen(KG)

 

*Noen som har erfaring med stemplene som følger med på overhalingsettet de selger på KG?

 

*Oppsettet blir ikke allverdens i starten. Original innmat fra 95, men da nye stempel i 1. overdim.Regner med å havne rundt 200-250hk...

 

*Burde jeg invistere i nye råder liksågodt? isåfall hvilke?

 

Bilen blir ikke kjørt på bane, og blir til veikjøring, og lite herjing! Litt blir det selvfølgelig...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG selger Mahle og Glyco altså samme stempel/lager som står i org.

 

Om det er KS eller andre kjente/gode fabrikat som står på stempeleska så har det ingen praktisk betydning.. Er de stempla laget for 230Fk så er specs. som de skal være!

 

Org. pakning holder lenge

BCB selger "gullpakning" som er forsterka std. pakning CA. 700kr.

 

Har du nytypen råder (Ca.13mm brede) og det har du når du har 95mod.

Så holder innmaten garantert til 350hk.

 

Men send rådene inn til retting sammen med blokka.. Billig investering og et must ved overhaling av blokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey=) takk!

 

Men da kjører jeg original pakning...

 

Burde vell kanskje vente til settet har kommet da.

tenkte på at det er vell foring til kryssbolten, å disse burde vell kanskje være med når de retter rådene? regner med de følger med i settet...

 

Har aldri overhalt en motor før,så kan vell virke litt teit:P

 

 

Når jeg er inne på det, er ennå litt usikker på oppsettet med toppen.

Har en 531 topp fra en 240 politibil på handa, Har ikke fått sett hva slags kam som sitter i ennå.

Hva mener folket om den kontra den originale 530 toppen? Vil det være mye å hente her? Får toppen for 1200,- det er vell ingen upris?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-kam og turbo er en bra kombinasjon!, VX bør vel også funke..., husker ikke helt..

 

Original toppakn holder leenge!!

Gå for 531-toppen, blir du misfornøyd med kammen ere bare å bytte den, det tar ikke lange tiden!

Er vel ikke dyse-hull fra k-jetronic i den toppen der vel?... Hvis d er det er det jo bare å få blenda av dem og da...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-kam og turbo er en bra kombinasjon!, VX bør vel også funke..., husker ikke helt..

 

Original toppakn holder leenge!!

Gå for 531-toppen, blir du misfornøyd med kammen ere bare å bytte den, det tar ikke lange tiden!

Er vel ikke dyse-hull fra k-jetronic i den toppen der vel?... Hvis d er det er det jo bare å få blenda av dem og da...

 

er ikke dysehull i toppen, dysene sto i innsuget;)¨

Får se om topp blir handla snart!

 

 

Men jeg tenkte å bestille Sandwich sammen med overhalingsettet!

Hvor mye tjener jeg på å ha termostat, og ikke her!

Er det mye fordeler, så kan jeg jo kjøpe den med termostat til dobble prisen...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hømm... Hva skal du med sandwitch? Skal du ha ekstern oljekjøler??

 

Den originale vannkjølte er hvertfall bare i veien. Synes ikke noe om den jeg...

Har bygd om fra den til ekstern jeg en gang for en god stund siden...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ha ekstern oljekjøler. Luftavkjølt(varmeveksler)

 

Men finnes jo med og uten termostat. Lurer da på om det er noe særlig mye positivt å hente med termostaten siden den har dobbel pris! og om det har verdt penga...

 

:)

 

Veit heller ikke helt åssen jeg skal gjøre det, men vurderte å gjøre som på 240-forumet. Fjerne det originale oljefilteradapteret, også vannkjøleren.

Skru en ny sandwish dirkete inn mellom filter og blokk

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig må du fjerne den originale "hobby"-kjøleren når du skal erstatte den med den mer normale oljekjøleren! Er bare å rive vekk alt som er fra den gamle, for så å hive på ny sandwitch (inn/ut til oljekjøler) også filteret utapå der igjen.

 

ang Termostat så hører du med de som selger dissa hva som er poenget... Eneste jeg ser er at man får opp arbeidstemperaturen på olja kjappere og dermed mindre slitasje på lang sikt, men fanken heller... akkurat detta er jeg ikke noe ekspert på altså.. Hør med dem som selger detta dritet da, dem skal jo ha peiling på hva dem selger:D hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:)

 

Jaja, veit jeg må fjerne kjøleren... Men tenkte på den flytteren jeg! Gjør som på 240 forumet! å spør Pedersens... Men de annbefaler jo seff den til dobbel pris, for den er jo så mye bedre!

 

Denna skal jo ikke brukes på bane ellernoe! men er jo snakk om småpenger egentlig da^^

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår