Gå til innhold

740 prosjekt

Ranger emnet

volvoholic

Anbefalte innlegg

740 prosjekt

kjøpte en 740 for å mekke på til jeg blir 18. har nettopp fyllt 15 så jeg har god tid.

Litt om bilen: 131hp b230e 740 GLE 1987 mod. Ikke noe utvendig rust. 340000km. motoren er helt feilfri;p god å kjøre, alt virker alright. er fornøyd med kjøpet;p

Her er planene framover:

skifte eksosanlegg, har lyst på effektanlegg. skal kjøpe - må bare finne et bra et.

blå dioder i instrumentpanelet - gjort.

lakkere under bilen med karosseribeskyttelse - Gjort bare i hjulbuene.

kjøpe styling invendig som ratt, pedaler, setetrekk, neon. - Pedaler kjøpt og montert.

Montere øyelokk - ikke gjort

Pusse rust i gulvet - ikke gjort.

Turbogrill - ikke kjøpt

Reparere skaden - Gjort!! jippi

kjøpe alle delene jeg trenger - Gjort

Montere addon kit og div. styling - Ikke gjort men skal;p

Toning av ruter - ikke gjort

Skifte motor - ikke gjort. usikker på om jeg skal gjøre det

Montere lydanlegg - Kjøpt anlegg, ikke montert

Mye her som jeg ikke har gjort, men jeg har hatt bilen i bare noen få uker så jeg har ikke rukket å gjøre så mye enda.

Her er noen bilder:

i234214039_79392_2.jpg

Skal sveise inn denne biten i fronten på bilen. da er den så godt som reparert. dette blir den vanskeligste delen av rettinga etter krasjen.

i234212582_9180_2.jpg

Forskjermen ny-grunnet

i234212583_5506_2.jpg

Pedaler og cd spiller med selvlaget ramme.

i234212585_73088_2.jpg

i234212584_74780_2.jpg

Her er delene jeg fikk på bilophuggeri for bare 2000,-

panser, lykt, sideblink, skjerm, radiator, midtstykke, frontstykke, luftfilter, spylerveskeboks, støtfanger, 3 spoilere, grill, grillfester og sikringer.

Ser ikke så fint ut på bildet her, tok bilde på kvelden så det var dårlig med lys. alle delene er i tipp topp stand;p ikke noe rust eller bulk;p i234212587_77545_2.jpg

DSC01081.JPG

IMGP0642.jpg

Dette er ikke av min bil. med det ser helt likgens ut. min har gått 345 km mens den på bildet har gått 389

Jeg skal love dere at denne blir fin;p

har et håp om at den skal bli seende ut som denne:

med_r_felger.jpg[

Volvoholic... oh shit, its på norsk

d e bærre lækkert

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ikkje orka og bytta motor.. :P eg hadde letta svinghjulet, og bytta kam. og laga brytar på kaldstart dysa.. ;) som du slår på når det skall gå fort for seg..

Men det vil ikke gi deg noe som helst effekt... Alt du vil oppnå er å lage svartrøyk, samt få en bil som er ond å kjøre.

Bytter du ut den allerede ok a-kammen i bilen med en k-kamm så oppnår du litt effekt. b23e med 405 topp og k-kamm er vel oppgitt til å ha 140hp fra fabrikk, så vil tippe at den kommer litt under der med 530 toppen og k-kamm.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja. sitt no her da å vente på at frontstykke ska bli sveisa på. Så i mellomtia har å lakkert litt i motorromme å lesta innvendi å litt forskjelli;p

nåkka bilda:

IMG_0151.jpg

IMG_0154.jpg

:volvsmile

d e bærre lækkert

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vil ikke gi deg noe som helst effekt... Alt du vil oppnå er å lage svartrøyk, samt få en bil som er ond å kjøre.

Bytter du ut den allerede ok a-kammen i bilen med en k-kamm så oppnår du litt effekt. b23e med 405 topp og k-kamm er vel oppgitt til å ha 140hp fra fabrikk, så vil tippe at den kommer litt under der med 530 toppen og k-kamm.

Har ikke b230e 531-topp? Har jeg levd på en løgn?:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har vært lenge borte fra dette forumet nå. har vært mest innpå volvoforum. men men. her er en STOR oppdatering;P;P:volvsmile

DSC01125.JPG

DSC01126.JPG

Listen under lyktene er spakklet og grunnet.

Vurderer å kjøpe dette

WebPicID1276.gif

EKSOSANLEGG SPORT 3" JT SUPER FLOW M/GRENRØR 740 U/TURBO

3" helsystem inkl. extractorgrenrör med häftigt tävlingssound, passar alla 740 8V motor. (utan kat)

Krutpaketet som ger c:a 20-25 extra hkr! Kraftig förbättring av effekt /vridmoment och minskar bränsleförbrukningen! Mycket bra passform ! Utpräglat sportigt tävlingssound,även inne i bilen! Rostfritt, blankpolerat 4" ändrör. Ger både 2.5" och 3" systemets fördelar med den konade kollektorn och adaptern!

FAKTA

Material: aluminiumpläterad stålplåt

Ljudnivå: c:a 85 dbA enligt ISO R362

Mottryck ca 600 pascal ( 50% reducering)

effekt- och vridmomenförbättring: c:a 15%

NOK 5125.00

Pris eks. mva NOK 4100.00

d e bærre lækkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider