Gå til innhold

Vil 215/45/17 med 7x17" og et40 passe uten senket bil?

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Hva står på nå, 175/70-13? Isåfall er 215/45/17 ganske bra størrelse mtp. rullemotstand, er -0.12% forskjell. Så de vil jo bli omtrent like store. Er vel ET38 originalt, er det ikke? Tenk deg dine felger nå to millimeter lengre innover ;)

Jo lengre felgen stikker ut, jo lavere ET er det. Noen skriver f.eks. at ET40 med 10mm spacer blir ET30, andre skriver ET40 med 10mm spacer. Er samme greia, jeg liker å skrive ET40 med 10mm spacer, men det blir jo teoretisk sett ET30.

Men Kristian, hvis det er kantfelger er det fy-fy med spacer. En felg på ET20 vil ha mye større kant enn en felg på ET40 med 20mm spacer.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kantfelger.. Fant et sett TSW Reflex. Men jeg ser nå at det kan hende senterringen er 72mm på felgene, samt på Golfen er den vel 57,2mm eller noe. Men det må vel gå ann å lage til en slags adapter der, slik at de passer? (Om du synes Reflex er stygge, gjør ikke det noe. De er uansett mye bedre enn de jeg har.)

Jeg tenkte hovedsaklig på å space det til for å få det godkjent, jeg da. Hadde ikke tenkt på det med å få felgen lengre ut osv.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senteret er 57,1mm på Golf. Du kan kjøpe deg senterringer, martins.no selger 72,5mm -> 57,1mm.

Forresten kommer felga i ET35 og, er bedre det.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke strekk i det hele tatt da. Nå avhenger det litt fra produsent til produsent, men jeg har 185/45 og der er det omtrent ikke strekk.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, feil som i at det blir for mye gummi, eller at det ikke er lov? Hvis du mener det er for mye gummi og/eller lite strekk, er jeg enig. Men dekk kan man alltids bytte ut.

Feil, som i at diameteren er for stor og det subber i skjermene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke helt ufarlig å kjøre med dekk som subber da. Er jo en grunn til at du ikke får det godkjent. Litt strengere på det i Tyskland. Har du subbemerker på dekkene der, avskilter de bilen

Du 215/45 blir 0,05x215mm=10,75mm nærmere skjermen enn 215/40 og 14,75 nærmere enn 205/40

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider