Gå til innhold

Eu-kontroll/Få ut skilter

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

Så lenge den ikke er begjært avregistrert i systemet pga manglende EU-kontroll på tidspunktet du skal registrere den, får du ut igjen skiltene.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det Marvil skreiv...

Enig med Kesol, jeg. Den corsaen det var snakk i ble avskiltet i desember 06, skulle på eu-kontroll igjen september 07. Januar 08 prøvde vi å få ut skiltene, men måtte da på eu først.

Så nå har den vært på EU i Januar, og så skal den PÅ NYTT på eu i September. =/

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kesol, jeg. Den corsaen det var snakk i ble avskiltet i desember 06, skulle på eu-kontroll igjen september 07. Januar 08 prøvde vi å få ut skiltene, men måtte da på eu først.

Så nå har den vært på EU i Januar, og så skal den PÅ NYTT på eu i September. =/

Det var jo akkurat det Marvil skreiv, jo! Hvis bilen ikke er EU-godkjent, får du ikke ut skiltene før den har blitt EU-godkjent. Herregud :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ser at jeg formulerte meg litt rart, samt at jeg ikke helt tenkte over at vi hadde gått over til mai når jeg posta.. :P

Om du ordna dette i april skulle du ha fått ut igjen skiltene som normalt, såfremt det ikke ligger begjæring fra før.

Om du gjør dette fra mai eller senere, kan det nok kreves EU-kontroll, selv om jeg ble usikker på om man har en ekstramåned på avskiltede biler også, slik som man har på påskiltede..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

4 mnd før bilen skal inn på eu så får du ut skiltene, om du skal registrere en bil som skal inn til eu samme år og det er mindre enn 4 mnd til eu så må du eugodkjenne først. varsel om eu kommer 4 mnd før den må være godkjent.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider