Gå til innhold

prøveskilter(metall type)

Ranger emnet

tobbern

Anbefalte innlegg

tenker på den type prøveskilter som bruktbilselgere har. Noen som vet om de konkrete kravene som blir stilt hvis man ønsker og søke om slike og hvem man skal kontakte.

Har hørt at man må ha enmannsforetag e.l. i sitt navn.

Hvis man f.eks setter opp ett foretag for og anskaffe slike skilter er det noe mer knot med selvangivelsen(nevneverdig). Har også hørt at man kan få disse skiltene med kasko, dette høres jo fornuftig ut siden en bruktbil selger ville vel ikke latt kunder kjøre rundt i biler og ikke kunne fått erstatning hvis noe skjer..

Alle svar vil bli satt stor pris på =D

Mvh

tobias

e-mail: camelback@bluezone.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det ikke så vanskelig å skaffe seg sånne skilter, men det har blitt utrolig strengt etterhvert, har vært (og er) mye misbruk av prøveskilter... Du må ha GOD grunn til å trenge prøveskilt skal du få det. Før holdt det å registrere seg som oppkjøper, bilfabrikk eller skraphandler for å få det, men nå er visst kravene litt strengere. Faren min registrerte seg som bilfabrikk(!) i 1990, og har skilter enda, de har blitt indratt et par ganger, men etter masse brev og telefoner har han fått de igjen hver gang... Forsikringen koster rundt 5k i året, og du har en egenandel på 7k. Hva forikringen dekker vet jeg ikke...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må prøve og forhøre meg nede på biltilsynet selv om det meste jeg får i svar er sikkert nei,nei og atter nei.. Jeg tenkte på og importere en bil som skulle brukes mest i helger og kjøres til og fra treff og på bane med. 7k er jo en egenandel som jeg kan leve med og 5k forsikring er en billig pris.

Må nok lese litt på dette for og finne ut hvilke krav jeg evt. må oppfylle for og få lov og søke som oppkjøper, bilfabrikk eller skraphandler.

tusen takk for infoen alt kommer godt med =D...noen andre som har søkt på slike skilter før?

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveskilter skal kun brukes til prøvekjøring og politiet kan inndra skiltene og gi sjåføren bot hvis han bryter dette. De slår veldig hardt ned på "helgebiler" som de kaller det. Biltilsynet hadde stoppa en som hadde hanskerommet stappfullt med slike skilter. Så kos deg i helgene med prøveskilt du. Varer ikke lenge før de hanker det inn.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal brukes for og reklamere for ett enkeltmannsforetag(bil og bildelsalg) jeg har tenkt til å starte. "Biltilsynet hadde stoppa en som hadde hanskerommet stappfullt med slike skilter"...har da aldri sagt noe om å ha noe hanskerom fullt med skilter..det er snakk om 1 sett med skilter som skal brukes til og fra treff og kanskje i helger for og reklamere for firmaet, beklager hvis jeg formulerete meg ukonkret.

Takker for alle svar:)

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider