Gå til innhold

Tips til "nybegynner "med ny bil...

Ranger emnet

Meeni

Anbefalte innlegg

Hei, er på tur til å kjøpe med en Passat 98 mod. 1,8 stasjonsvogn. Jeg tenker å style den litt når jeg får den, men er mildt sagt helt grønn på det området der!!

Trenger derfor noen tips..evt. svar på dette:

(ikke le...! :p)

- Har jeg en såkalt 3B passat?

- Når jeg kjøper styling til bilen f.eks frontfanger, må jeg da avtale med et verksted at de setter på slikt, og er det dyrt for jobben?

- Noen som vet hvor mye det koster å sote rutene og om det er lov å sote "alle fem" ?

- Noen som kan anbefale en bra nettbutikk med en grei pris som er til å stole på som selger styling til passat?

Takker og bukker til alle som gidder å svare! :D

Har mange fler også men skal nok klare å finne ut av noe selv også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har jeg en såkalt 3B passat? Vetikke få se bilde ...

- Når jeg kjøper styling til bilen f.eks frontfanger, må jeg da avtale med et verksted at de setter på slikt, og er det dyrt for jobben? Du kan snakke med noen som driver med karosseri arbeid og se hva prisen blir ( spørr gjerne flere steder ) , du KAN prøve å gjøre det selv , er ikke allverdens med stress med litt hjelp her på forumet osv så burde det gå

- Noen som vet hvor mye det koster å sote rutene og om det er lov å sote "alle fem" ? det er veldig billig å kjøpe sotefilm på biltema eller andre steder på nette , det er IKKE lov å sote Frontruten , og front siderutene ( det = Bot ) , rutene BAK kan du sote så mye du vil ... MEN hvis du kjøper orginalt sotede ruter så kan du sette dem på både forran og bak men da må du ha godkjenning ,

- Noen som kan anbefale en bra nettbutikk med en grei pris som er til å stole på som selger styling til passat?jeg pleier å handle på :

Kenth Auto & Tuning AS ( veldig billig og hyggelige folk , alt skjer som avtalt ;) )

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er på tur til å kjøpe med en Passat 98 mod. 1,8 stasjonsvogn. Jeg tenker å style den litt når jeg får den, men er mildt sagt helt grønn på det området der!!

Trenger derfor noen tips..evt. svar på dette:

(ikke le...! :p)

- Har jeg en såkalt 3B passat?

- Når jeg kjøper styling til bilen f.eks frontfanger, må jeg da avtale med et verksted at de setter på slikt, og er det dyrt for jobben?

- Noen som vet hvor mye det koster å sote rutene og om det er lov å sote "alle fem" ?

- Noen som kan anbefale en bra nettbutikk med en grei pris som er til å stole på som selger styling til passat?

Takker og bukker til alle som gidder å svare! :D

Har mange fler også men skal nok klare å finne ut av noe selv også...

Jeg har et alternativ svar:

1. Ja, du har passat 3B. Den kom vel sent i 96 eller i 97.

2. Frontfanger, bakfanger, sideskjørt osv fester du greit selv. Det er bare å finne ut hvor skruene sitter, og det behøver man ikke å ha peiling på bil for å klare. Verksteder er dyre å bruke til slikt, så du kan spare noen tusenlapper på å gjøre det selv. Men lakkering av delene, det ville jeg overlatt til et lakkeringsverksted.

3. Det koster fra 3-4000 kr å få tonet rutene proffesjonelt (eks. Riis bilglass), men det er nok ikke lov til å tone rutene på fører- og passasjer vinduene foran nei. Men velger du en toning som ikke er så veldig mørk, så kan man kjøre relativt uplaget av myndighetene. Jeg hadde det på en tidligere bil og politiet eller biltilsynet sa aldri noe når jeg ble stoppet. Men de er som sagt ulovlig, bare så du vet det.:coplight

4. Kikk på maxam-tuning.no, quality-autoimport.no, norskbildelsenter.no, trolltuning.no, bsbildeler.no, og styling-tech.no! Du finner sikkert noe som faller i smak.

Grattis med VAG bil. Stell pent! :crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! raske svar å greier, ikke værst! :D

Tusen takk for at dere tok dere tiden, liker jo å skru på ting å har god teknisk innsikt så det er sikkert mulig å få til noe selv da ja, så er det kanskje også mulig at noen vil hjelpe meg litt hvis jeg spør pent!

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider