galant Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 hakke peiling!!:P spurte ikke heller:P samma det bare den passer:P i dag har jeg revet ut motoren fra omegaen og fått motoren opp på bukk!! fant dessverre ut at radiatoren var for bred for kadetten, og at bensinpumpa var inni bensintanken.. så da var det to nye ting som kom inn på handlelisten! har også funnet ut at jeg skal ha 2.2i svinghjul! i håp om å få motoren litt kvikkere!! skal prøve å få ordnet noen bilder i morgen elns.. ja okay;) men du må hjelpe meg litt til:S ka slags 1600 mene du? 1600 e ikke den framhjulstrekk? har du bilde? thanks:) det blir en feit bil det der:D Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 ja okay;) men du må hjelpe meg litt til:S ka slags 1600 mene du? 1600 e ikke den framhjulstrekk? har du bilde? thanks:) det blir en feit bil det der:D 1600 kadett c er nok bakhjulstrekk:P vist det va det du lurte på hehe Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galant Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 1600 kadett c er nok bakhjulstrekk:P vist det va det du lurte på hehe har du bilde av en? e ikke helt med.. :S ser han bare ut som en vanlig C? bare at den har 1600 motor? Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 er det så unormalt at en bil kommer med forskjellige motor størrelser da?:P kadett c kom vel med 1.2, 1.6,1.9 og kanskje 2.0? er ikke sikker.. eneste forskjellen på eksteriøret på en 1200 og en 1600 er at det står 1.6s på bagasjerom lokket!!:p forskjellene er at den har større motor, kraftigere forstilling og bakstilling samt større bremser!;) Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galant Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 er det så unormalt at en bil kommer med forskjellige motor størrelser da?:P kadett c kom vel med 1.2, 1.6,1.9 og kanskje 2.0? er ikke sikker.. eneste forskjellen på eksteriøret på en 1200 og en 1600 er at det står 1.6s på bagasjerom lokket!!:p forskjellene er at den har større motor, kraftigere forstilling og bakstilling samt større bremser!;) neinei! mn korfor så spydig?! thank you;) Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 har hørt kadett c kom med 1.1 og....trur bror min hadde det for lengesia med gamle fronten. Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 neinei! mn korfor så spydig?! thank you;) spydig heletiden jeg:P ligger vel litt i lufta at forstillinga er fra C når den skal på C kadett da!!;) går jo ikke ann å bruke ei framhjulstrekk forstilling på en bakspinner :P Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galant Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 spydig heletiden jeg:P ligger vel litt i lufta at forstillinga er fra C når den skal på C kadett da!!;) går jo ikke ann å bruke ei framhjulstrekk forstilling på en bakspinner :P haha!! bra;D jaja, det si jo nesten seg sjølv men skjønnte ikke ka slags bil du mente, så jeg spurte:P Siter -Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi. _______ Mvh. KNS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Her kommer noen bilder!!;) pusla litt i garasjen i dag og laga en ny brakett til dynamoen.. lagde den i aluminium og dermed lettet motoren for noen gram:P Bilde av den montert: samt lakkert noen deksler på motoren og byttet ut de stygge rustne boltene med rustfrie umbrako skruer!;) Bilde av cockpiten, Sabelt rallyratt, og lakkert litt småtteri! samme farge som detaljer på motor!! har kappa ut de rustne fjærskålene! satser på å skaffe ei donor aksling, eller bare kappe ut av 1200 akslinga som står på nå! Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 kult:) ser du har bytta girkule!!:O kossn i hulvete fikk du av den orginale!?? har lyst å sette på shell girkula mi hehe men får ikkje av den orginale:P Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 girkula laga jeg faktisk selv i dreiebenk på jobb:P få av den orginale er ikke bare bare!:P tok først ei baufil og kappa den på tvers helt til jeg kom ned til selve girstanga, og så forsatte jeg å skjære ned langs siden så jeg fikk tvinget den av!!:P i dag skal jeg vei å hente noen flere deler.. 2.2i brembo skiver og monteringssett til bremsebandene til 1600 akslinga!!:D Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 litt slapp med å oppdatere på forumet for tiden gitt:p har kjøpt meg mario kart til nintendo wii så når jeg først er hjemme så blir det heller at jeg spiller der enn å sitte på forumet:P men siste nytt er at jeg har montert nye bremseband på bakakslinga, byttet olje på den, var ikke noe tegn til spon i oljen så akslingen virker som om den er i god stand! har fått hjem 2.2i bremsene, men har ikke slik 12kant torx eller hva det nå heter så får ikke skrudd av skivene fra navet.. så skal få lånt meg en slik en vakker dag! ellers har jeg shinet en del på motor.. lakkert litt detaljer og lakkert blokka svart! nye plugger,oljefilter og fordelerlokk kommer også! sitter også å vurderer om jeg skal kjøpe meg spax dempere snart! ferie pengene kommer jo snart så må jo bruke de på noe!! I dag så monterte jeg faktisk sigarett tenner på bilen.. var bare ett hull tidlige, så jeg tok hele greia fra omegaen min, og la opp nye ledninger så nå har jeg det også!! Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 sigarett tenner tengte eg og å ha...det er bare å kjøpe en på biltema fks og så koble + og -`bare sant? huske ikkje kossen det var med kobling av sigarett tenner..:P Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 bare pluss og minus ja.. tok strøm fra ei sikring som har strøm selv om tenninga er av! Har forresten montert Bi Xenon på Kadetten! en kompis kjøpte feil til sin A3, og da kjøpte jeg like greit settet av han jeg!! har ikke fått prøvd de skikkelig i mørket, men lysene ser jævli fete ut;) Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuningpower Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Liten bilde update: Bi Xenon ombyggingskit på Kadetten: Subben ferdig snekra og trekt med stoff: Montert turteller i instrumenet, og ikke minst veldig lite kilometer på telleren:P runda den her om dagen!!:P Siter Opel Kadett C 1.2N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg