Gå til innhold

Problem med bremsene.. HASTER..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått problemer igjen ang bremsene..! Må pumpe på pedalen under fart for å få trykk på bremsen slik at jeg får bråstoppa bilen. Hva kan være galt? Har lufta SKIKKELIG nå. 10 luft pr nippel ca. Samt luftet hovedsylinderen.. Motoren øker turtallet en god del når man pumper på bremsen. Fra ca 900rpm til rundt 2500rpm.. Ingen lekkasje på vacuumslanger ihvertfall.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Ja, var det jeg også mente.. Men har jo byttet hovedpumpe.. hele 2 ganger. Men får muligens den nye hovedsylinderen til den store forsterkeren, så blir vel bytte til det idag. Får håpe detta ordner seg.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det var masse luft i systemet, gikk såklart pedalen i bunn hele tiden når vi lufta. Men etter det, er den NESTEN i gulvet.

 

Lufter slik du sa ja, Volvo240reicing. Lufter ihvertfall slik det står på kapittel 9.10 i haynesboka. (kan faktisk kapittelet utenat omtrent:P)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått bytta over til den store forsterkeren, samt ny hovedsylinder tilhørende forsterkeren. Men har et problem. For det første er det sykt med luft i systemet, eller så drar den inn luft en plass. Bånner pedalen hele tiden med motor igang, samt at brake failure lyser når jeg trykker pedalen inn.

 

Når jeg står å pumper for å lufte bremsene, kommer det luft ut av vacuumslangen til forsterkeren. Er dette rett?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalen min gjekk også langt inn ettar å ha skifta bremseslangar HF (var OK uten motor i gang), etter å ha studert Haynes fann eg ut at det var en nippel eg hadde gløymt å lufte og ette å ha lufta den siste nippelen er bremsene betre enn nokon gong.

Det er tre lufteniplar på kvar kaliper framme og en på kvar bak. 100% sikker på at du har lufta alle niplane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår