Gå til innhold

Problem med bremsene.. HASTER..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men har sjekket om alle tingene funker osv.. Alt er jo som det skal være..

 

Men det jeg lurte på er om man bytter om på de rørene på hovedsylinderen. Vil man få samme symptomene som jeg har da? Evt hvis bremsekraftforsterkeren er gåen. Vil det samme skje da?

 

 

Motoren øker og senker som sagt turtallet når jeg tråkker på bremsen.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være den? Den funka jo når jeg demonterte den. Så lå den på gulvet i noen timer for så å bli montert inn igjen. Kan ikke ha blitt ødelagt av det vel? :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg knipset noen bilder av kaliperene på høyre side. Så får dere se om dem står rett vei. Er mer eller mindre 100% sikker på at det er rett, men.. :p

 

Uansett, bilde foran HS:

DSC00269.jpg

 

Bak HS:

DSC00270.jpg

 

 

 

Går det an å bytte om på disse to rørene? Eller har det igrunn lite å si? Altså, man får kun sterkere brems bak enn foran ved bytting av disse?

DSC00271.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg skumleser du bare alle svar tips og råd du får?

 

nippelen må stå opp! Altså caliperen på frambremsene din står opp ned.. (bytta om H/V)

Lufta legger seg sef. helt øverst inni caliperen.

Altså må nippelen på enden av før nevnte caliper stå øverst for at lufta skal komme seg ut!!

 

Det rareste med det hele er at du klarte å formulere det som at hadde satt alle calipere (forklarte det sånn i allefall) rett fra børjan og at det neppe var det som var problemet!!??

 

Angående rør fra h.sylinder så er ett rør fra hvert stempel/krets

som begge to har samme diameter. Altså det kommer på det samme hvilke du setter hvor.

Men rørene fra fordelingsblokka (som sitter skrudd på rammevangen) må stå som de er tenkt! i tilfelle en krets går!!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH! Tror du er en reddende engel.. :p

 

Har ikke skumlest noen svar nei, var bare skråsikker på at kaliperene stod rett.. For jeg har montert dem slik dem stod på donorbilen. Men nå skjønner jeg jo feilen til hvorfor han også var fri for bremser.. :b

 

Uansett, de rørene på hovedsylinderen kan man bytte om uten at noe skjer ja? Er den på rammevangen som må være rett..? Isåfall, så har jeg alt rett der, å da er det altså kun kaliperene foran som er årsaken til hele greia?

 

Synes igrunn dette er litt rart, da det ikke kommer noe luft ut fra lufteniplene, men hvis det er som du sa, at lufta ligger øverst, har jo jeg en god del luft oppi der. :b

 

Skal ut å bytte nå, så får håpe det er dette som er feilen.

 

 

Et spm til, siden kaliperene BAK er 100% rett, hvorfor har jeg ikke da bremser der? Om jeg har motoren igang å i 1.gir, klarer jeg såvidt kvele motoren om jeg tråkker alt jeg har å litt til på bremsen.. Har ikke volvo et system som gjør at man har bremser på ett eller to hjul uansett? Isåfall skal jo motoren kveles rimelig kjapt iom at jeg har sperre, så begge hjulene bak går jo like fort rundt osv..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm til, siden kaliperene BAK er 100% rett, hvorfor har jeg ikke da bremser der? Om jeg har motoren igang å i 1.gir, klarer jeg såvidt kvele motoren om jeg tråkker alt jeg har å litt til på bremsen.. Har ikke volvo et system som gjør at man har bremser på ett eller to hjul uansett? Isåfall skal jo motoren kveles rimelig kjapt iom at jeg har sperre, så begge hjulene bak går jo like fort rundt osv..?

 

Siden en krets består av 2 kammer i frontkaliperene + en kaliper bak, så vil du med så mye luft du nødvendigvis har i begge frontkaliperen kun "pumpe" i luft.

Skal vel litt til, at begge kaliprene snur seg ved vanlig kjøring :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet over kaliperene og luftet systemet 2-3 ganger.. :)

 

Nå klarer jeg ihvertfall å kvele motoren når den går og jeg tråkker litt på bremsen. Men jeg synes pedalen er endel djup. Tråkker den litt forbi halvveis. Skal det være slik?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått byttet over kaliperene og luftet systemet 2-3 ganger.. :)

 

Nå klarer jeg ihvertfall å kvele motoren når den går og jeg tråkker litt på bremsen. Men jeg synes pedalen er endel djup. Tråkker den litt forbi halvveis. Skal det være slik?

 

Du har sikkert slitt ut H.sylinderen din etter all luftinga.

 

All den trampinga og luftinga tilsier en h.sylinder som har gått 2000000km. hehehe...

 

Sikker på at ALL luft er ute?

 

Sikker på at du ikke har en ørliten lekkasje?

 

Er alle skiver klosser nye? Da kan pedalen bli litt myk inntil alt er "innkjørt" Kloss og skive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at jeg har fått all lufta ut.. Brukte vel ca 1L bremsevæske. Så var endel lufting.. Pedalen tar så å si nesten helt i bunn. Hva som kan forårsake dette?

 

Klossene/skivene og kaliperene er nye, men har stått på en bil som har gått ca 10mil. Er vel innkjørt da...?

 

Pedalen blir litt bedre om jeg pumper noen ganger før jeg bremser. Tyder jo på luft igrunn. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår